Wprowadzenie do pakietu statystycznego R
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-WPSR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do pakietu statystycznego R |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Konwersatoria nadobowiązkowe - Psychologia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_K03 |
Pełny opis: |
R jest językiem programowania oraz dużym, stale rozwijanym projektem, który pozwala użytkownikom z całego świata na przeprowadzanie zarówno prostych, jak i skomplikowanych analiz statystycznych za pomocą darmowego oprogramowania. Obecnie R jest jednym z najczęściej wykorzystywanych w psychologii programów statystycznych. Jest szczególnie przydatny dla osób prowadzących działalność naukową, nie tylko dlatego, że oferuje bardzo obszerny zakres analiz, ale też ze względu na ich transparentność, która jest obecnie bardzo istotna w świecie naukowym. W programie statystycznym R przeprowadza się analizy statystyczne za pomocą funkcji napisanych w języku programowania R. Zajęcia są skierowane do osób rozważających podjęcie studiów doktoranckich, a także studentów chcących rozwijać swoje kompetencje statystyczne. Proszę pamiętać, że po zakończeniu studiów, stracą Państwo dostęp do płatnego oprogramowania IBM SPSS Statistics, zapewnianego obecnie przez Uczelnię. Umiejętność posługiwanie się programem R pozwoli na kontynuowanie przygody ze statystyką również po zakończeniu studiów (są dostępne także inne darmowe programy statystyczne, które nie wymagają posługiwania się językiem programowania – wybrane darmowe programy także zostaną zaprezentowane podczas zajęć). Celem zajęć jest oswojenie Państwa z programem R, który wymaga posługiwania się językiem programowania. Zajęcia są zaplanowane jako „gentle introduction” – nie wymagają żadnego doświadczenia z R czy jakimkolwiek innym językiem programowania. Mają pomóc Państwu zaprzyjaźnić się z taką formą przeprowadzania analiz, przygotować do samodzielnego rozszerzania swojego analitycznego repertuaru i uczulić na czyhające zagrożenia. Mile widziane podstawy statystyki (rozumienie analiz z podstawy programowej, nie umiejętność ich wyklikania w SPSS). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty uczenia się: - student zna podstawy składni języka programowania R - student zna podstawowe komendy w R - student potrafi importować bazy badanych i przeprowadzać analizy statystyczne w R i R-Studio - student potrafi rozwiązywać problemy pojawiające się w trakcie pracy z R Opis nakładu pracy: - uczestnictwo w zajęciach: 15h - przygotowanie do zajęć: 7h - ćwiczenia/prace domowe: 15h - praca zaliczeniowa: 20h |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność w czasie zajęć, praca zaliczeniowa |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Skimina | |
Prowadzący grup: | Ewa Skimina | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.