Zaawansowane metody analizy danych-ćwiczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-PS-N-ZMAC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zaawansowane metody analizy danych-ćwiczenia |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia kliniczna i psychoterapia Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia pracy i organizacji Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia sądowa i penitencjarna Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | psychologia |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W06; PS_U06 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie Studenta do samodzielnego przeprowadzenia zaawansowanych analiz statystycznych w pakiecie SPSS i ich interpretacji. Zdobyta wiedza i umiejętności są konieczne do samodzielnego napisania pracy magisterskiej oraz lepszego rozumienia empirycznych raportów z badań w literaturze psychologicznej. Zajęcia są warsztatowe, odbywają się przy komputerach z oprogramowaniem statystycznym. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przygotowanie Studenta do samodzielnego przeprowadzenia zaawansowanych analiz statystycznych w pakiecie SPSS i ich interpretacji. Zdobyta wiedza i umiejętności są konieczne do samodzielnego napisania pracy magisterskiej oraz lepszego rozumienia empirycznych raportów z badań w literaturze psychologicznej. Zajęcia są warsztatowe, odbywają się przy komputerach z oprogramowaniem statystycznym. |
Literatura: |
Bedyńska, S., Cypryańska, M. (red.) (2013). Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczne wprowadzenie do analizy wariancji (s. 99-112, 135-219). Warszawa: Wydawnictwo Sedno Bedyńska, S., Książek, M. (red.) (2012). Statystyczny drogowskaz 3. Praktyczny przewodnik wykorzystania modeli regresyjnych oraz równań strukturalnych (s. 15-87). Warszawa: Wydawnictwo Sedno Hayes, A. F. (2018). Introduction to mediation, moderation, and conditional process analysis. A regression-based approach (wyd. 2). Guilford Press. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: - zna i rozumie nowoczesną metodologię badań bazującą na zaawansowanej statystyce i aktualnej psychometrii UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi zastosować odpowiednie metody analizy statystycznej do interpretacji danych empirycznych oraz ocenić wartość stosowanych technik badawczych KOMPETENCJE: - zachowuje krytycyzm wobec uzyskanych wyników analiz statystycznych jako narzędzia weryfikującego tezy teoretyczne |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową przedmiotu składają się: - obecność na zajęciach - aktywność na zajęciach - zaliczenie kolokwium Dopuszczalne są dwie nieobecności na ćwiczeniach w semestrze. W wyjątkowej sytuacji nadmiarowe nieobecności muszą zostać odpracowane w formie uzgodnionej z prowadzącą przed zapowiedzianym terminem kolokwium semestralnego. Nieodpracowanie nieobecności wiąże się z obniżeniem oceny końcowej adekwatnie do liczby nieobecności. Kolokwium będzie miało formę pisemną. Próg zaliczenia wynosi 60%. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anastasiia Ruban | |
Prowadzący grup: | Anastasiia Ruban | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.