Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Lektorat z języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-ZPS-LJ2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Lektorat z języka angielskiego
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

K_U13

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu:

Grupa I: A2 Grupa II: B1+

Cele przedmiotu:

Grupa I:

samodzielność w posługiwaniu się językiem angielskim na poziome A2, efektywne funkcjonowanie w języku angielskim (w ramach poziomu podstawowego) w sytuacjach życia codziennego, towarzyskiego, podróży, pracy.

Grupa II:

sprawne komunikowanie się w języku angielskim na poziomie średniozaawansowanym, zarówno w sytuacjach życia codziennego, towarzyskiego, pracy, podróży, jak i w tematyce dotyczącej zagadnień abstrakcyjnych

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Grupa I:

1. Życie w dużych miastach

2. Telefonowanie

3. W hotelu

4. Zmiany i trendy

5. Prezentacje

6. Rozmowa w sprawie pracy

7. Praca za granicą

8. Ścieżki kariery zawodowej

9. Spędzanie wolnego czasu

10. Pisanie e-maili

11. Zaproszenia, propozycje

12. Uzyskiwanie informacji

13. Wybrane zagadnienia z dziedziny psychologii: pamięć, uczenie się, inteligencja, typy osobowości, emocje

Materiał gramatyczny:

1.Stopniowanie przymiotników

2.Czas Present Perfect i Past Simple

3. Czasowniki modalne

4. Past Continuous i PastSsimple

5. Zdania warunkowe

6. Pytania pośrednie

Grupa II:

1. Ekologia

2. Innowacje

3. Opisywanie problemów i znajdowanie rozwiązań

4. Kariera zawodowa

5. Praca za granicą

6. Pieniądze i finanse

7. Podanie w sprawie pracy

8. Dyskutowanie i osiąganie porozumienia

9. Zarządzanie czasem

10. Sport i biznes

11. Cechy osobowości a zawód

12.Rozmowa w sprawie pracy

13. Wybrane zagadnienia z dziedziny psychologii: pamięć, uczenie się, inteligencja, typy osobowości, emocje

Materiał gramatyczny:

1.Czasy przeszłe

2.Zdania warunkowe

3.Strona bierna

4. Relative clauses

5. Czasowniki modalne

Literatura:

GrupaI:

Keith Harding, Rachel Appleby, “International Express Student’s Book Third Edition Pre-intermediate”, Oxford University Press, 2014

Timothy Gilliland, Jenny Dooley, "Psychology", Express Publishing, 2017

Raymond Murphy, "Essential Grammar in Use", Cambridge University Press

Grupa II:

Keith Harding, Alastair Lane, “International Express Student’s Book Third Edition Intermediate”, Oxford University Press, 2014

Timothy Gilliland, Jenny Dooley, "Psychology", Express Publishing, 2017

Raymond Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

EK1: student zna słownictwo dotyczące poruszanych na zajęciach zagadnień na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy

EK2: student zna struktury gramatyczne na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy

Umiejętności:

EK3: rozumienie wypowiedzi ze słuchu i wypowedzi pisemnej - student potrafi znaleźć w tekście informacje, określić kontekst sytuacyjny, rozpoznać związki między poszczególymi częściami tekstu

EK4: tworzenie wypowiedzi ustnej - student potrafi wypowiadać się na tematy poruszane na zajęciach, wyrażać i uzasadniać swoją opinię, reagować na wypowiedzi innych osób, udzielać i pozyskiwać informacje

EK5: tworzenie wypowiedzi pisemnej - student formułuje wypowiedzi pisemne stosując właściwą formę i styl

Kompetencje:

EK6: student bierze aktywny udział w zajęciach, formułuje własne wypowiedzi

EK7: student potrafi zorganizować pracę indywidualną mającą na celu przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem źródeł w języku angielskim

Metody i kryteria oceniania:

Pisemny test na koniec roku (należy otrzymać minimum 50% punktów na ocenę zaliczającą) , obecność na zajęciach (minimum sześć obecności w semestrze, 12 w ciągu roku, dozwolone są 4 nieobecności w ciągu roku), aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do zajęć.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)