Lektorat z języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-LJ2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lektorat z języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_U13 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: Grupa I: A2 Grupa II: B1+ Cele przedmiotu: Grupa I: samodzielność w posługiwaniu się językiem angielskim na poziome A2, efektywne funkcjonowanie w języku angielskim (w ramach poziomu podstawowego) w sytuacjach życia codziennego, towarzyskiego, podróży, pracy. Grupa II: sprawne komunikowanie się w języku angielskim na poziomie średniozaawansowanym, zarówno w sytuacjach życia codziennego, towarzyskiego, pracy, podróży, jak i w tematyce dotyczącej zagadnień abstrakcyjnych |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Grupa I: 1. Życie w dużych miastach 2. Telefonowanie 3. W hotelu 4. Zmiany i trendy 5. Prezentacje 6. Rozmowa w sprawie pracy 7. Praca za granicą 8. Ścieżki kariery zawodowej 9. Spędzanie wolnego czasu 10. Pisanie e-maili 11. Zaproszenia, propozycje 12. Uzyskiwanie informacji 13. Wybrane zagadnienia z dziedziny psychologii: pamięć, uczenie się, inteligencja, typy osobowości, emocje Materiał gramatyczny: 1.Stopniowanie przymiotników 2.Czas Present Perfect i Past Simple 3. Czasowniki modalne 4. Past Continuous i PastSsimple 5. Zdania warunkowe 6. Pytania pośrednie Grupa II: 1. Ekologia 2. Innowacje 3. Opisywanie problemów i znajdowanie rozwiązań 4. Kariera zawodowa 5. Praca za granicą 6. Pieniądze i finanse 7. Podanie w sprawie pracy 8. Dyskutowanie i osiąganie porozumienia 9. Zarządzanie czasem 10. Sport i biznes 11. Cechy osobowości a zawód 12.Rozmowa w sprawie pracy 13. Wybrane zagadnienia z dziedziny psychologii: pamięć, uczenie się, inteligencja, typy osobowości, emocje Materiał gramatyczny: 1.Czasy przeszłe 2.Zdania warunkowe 3.Strona bierna 4. Relative clauses 5. Czasowniki modalne |
Literatura: |
GrupaI: Keith Harding, Rachel Appleby, “International Express Student’s Book Third Edition Pre-intermediate”, Oxford University Press, 2014 Timothy Gilliland, Jenny Dooley, "Psychology", Express Publishing, 2017 Raymond Murphy, "Essential Grammar in Use", Cambridge University Press Grupa II: Keith Harding, Alastair Lane, “International Express Student’s Book Third Edition Intermediate”, Oxford University Press, 2014 Timothy Gilliland, Jenny Dooley, "Psychology", Express Publishing, 2017 Raymond Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK1: student zna słownictwo dotyczące poruszanych na zajęciach zagadnień na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy EK2: student zna struktury gramatyczne na poziomie odpowiadającym poziomowi zaawansowania grupy Umiejętności: EK3: rozumienie wypowiedzi ze słuchu i wypowedzi pisemnej - student potrafi znaleźć w tekście informacje, określić kontekst sytuacyjny, rozpoznać związki między poszczególymi częściami tekstu EK4: tworzenie wypowiedzi ustnej - student potrafi wypowiadać się na tematy poruszane na zajęciach, wyrażać i uzasadniać swoją opinię, reagować na wypowiedzi innych osób, udzielać i pozyskiwać informacje EK5: tworzenie wypowiedzi pisemnej - student formułuje wypowiedzi pisemne stosując właściwą formę i styl Kompetencje: EK6: student bierze aktywny udział w zajęciach, formułuje własne wypowiedzi EK7: student potrafi zorganizować pracę indywidualną mającą na celu przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem źródeł w języku angielskim |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemny test na koniec roku (należy otrzymać minimum 50% punktów na ocenę zaliczającą) , obecność na zajęciach (minimum sześć obecności w semestrze, 12 w ciągu roku, dozwolone są 4 nieobecności w ciągu roku), aktywny udział w zajęciach, przygotowanie do zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.