Psychologia rozwoju człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-N-PZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rozwoju człowieka |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla drugiego roku |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_W04; PS_W09; PS_U05 |
Skrócony opis: |
W ramach ćwiczeń studenci zapoznają się z wybranymi podejściami do badania różnych obszarów rozwoju człowieka, a także z narzędziami i skalami wykorzystywanymi do celów diagnozy rozwoju dzieci i młodzieży, m.in.: Dziecięca Skala Rozwojowa (DSR), Skala Inteligencji i Rozwoju (IDS), Leiter-3 Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie 2. Obserwacja 3. Dziecięca Skala Rozwojowa 4. Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera 3 5. IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci 6. Wechsler 7. Inne metody diagnostyczne 8. Podsumowanie badań indywidualnych |
Literatura: |
Trempała J. (2011) (red.). Psychologia rozwoju człowieka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. Podręczniki do narzędzi diagnostycznych omawianych podczas zajęć. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
wiedza: - student zna podstawowe metody oceny różnych obszarów rozwoju człowieka, zna ich specyfikę teoretyczną i praktyczną umiejętności: - student potrafi posługiwać się technikami pomiaru różnych obszarów z zakresu psychologii rozwoju człowieka oraz interpretować wyniki - student samodzielnie opisuje dany obszar rozwoju człowieka z perspektywy poznanych teorii kompetencje: - student ma świadomość konieczności uwzględniania przy doborze metod specyfiki potrzeb diagnostycznych oraz uwarunkowań społecznych i kulturowych - student zdaje sobie sprawę z istoty prowadzenia badań naukowych bądź diagnozy zgodnie z zasadami etyki |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach (maksymalnie jedna nieusprawiedliwiona nieobecność). Na ocenę końcową składa się aktywność na zajęciach i sumaryczny wynik z prac zaliczeniowych: prezentacja przeglądu literatury oraz indywidualne badanie wybranych obszarów rozwoju dziecka. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Lipska | |
Prowadzący grup: | Anna Lipska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Lipska | |
Prowadzący grup: | Anna Lipska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Lipska | |
Prowadzący grup: | Anna Lipska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.