Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WF-ZPS-PZ
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia rozwojowa
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla drugiego roku
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

PS_WO4, PS_W09, PS_U05

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu:podstawowy

Cele przedmiotu:Dostarczenie podstawowej wiedzy na temat rozwoju poszczególnych funkcji psychicznych. Wykształcenie umiejętności całościowego spojrzenia na rozwój człowieka przez pryzmat rozwoju jego funkcji poznawczych, emocji, rozwoju moralnego i społecznego.

Wymagania wstępne:Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej rozwoju człowieka w całym cyklu życia a także czynników i praw rozwoju oraz metod badawczych stosowanych w psychologii rozwoju człowieka

K_WO4- ROZUMIE ROLĘ PROCESÓW PSYCHICZNYCH I ZNA PRAWA ICH ROZWOJU.

K-UO5- POTRAFI POSŁUGIWAĆ SIĘ RÓŻNYMI METODAMI DIAGNOSTYCZNYMI OCENIAJĄCYMI POZIOM ROZWOJU JEDNOSTKOWEGO ORAZ RÓŻNICE MIĘDZY JEDNOSTKAMI

K-UO9- MA UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE Z UWZGLĘDNIENIEM TERMINOLOGII PSYCHOLOGICZNEJ,

K-U13- POTRAFI SAMODZIELNIE PRZYGOTOWAĆ I WYGŁOSIĆ PREZENTACJĘ USTNĄ PRZEDSTAWIAJĄC SWÓJ POGLĄD,

K-KO7- POTRAFI CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM TEKSTY OGÓLNE I SPECJALISTYCZNE ORAZ OCENIAĆ JE KRYTYCZNIE,

K-KO1- POSIADA KOMPETENCJE POZWALAJĄCE NA OTWARTOŚĆ I GOTOWOŚĆ WCHODZENIA W RELACJE Z INNYMI LUDZMI

Metody i kryteria oceniania:

wykład:

ocena egzaminu pisemnego ,testowego na koniec II semestru. Punktacja zaliczająca to 50% + 1 prawidłowych odpowiedzi.

I tak przy 20 pytaniach:

19, 20 prawidłowych odpowiedzi - bdb

18.17 -db+

16,15 - db

14,13 - dst +

12., 11- dst

10 i mniej - ndst.

Cwiczenia:

Kryterium oceny to:

- obecność na zajęciach.

-wykonywanie zadań zleconych przez prowadzącego, w tym wykonanie samodzielnej oceny rozwoju dziecka do lat 3(bez ocen ,tylko na zal.)

W drugim semestrze ,dodatkowo, przygotowanie prezentacji na wybrany temat ,co podnosi ocenę o 1 punkt.

- aktywność na zajęciach

Oceny:

Maksymalnie 2 nieobecności w ciągu roku i wykonanie zadań w terminie:

-ocena Bdb

-więcej nieobecności i zastrzeżenia co do innych kryteriów odpowiednio obniża ocenę.

Więcej niż 4 nieobecności( nieusprawiedliwione) w ciągu roku lub niewykonanie jakiegoś za zleconych zadań - ocena ndst.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)