Seminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-ZPS-SE1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla czwartego roku Przedmioty obowiązkowe dla piątego roku |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS_K_W16 PS_K_U08 PS_K_K03 PS_K_K07 |
Literatura: |
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. 2. Scheridan CH.L., Radmacher S.A., Psychologia zdrowia, Warszawa 1990. 3. Gasiul H., Psychologia osobowości, Warszawa 2006. 4. I.Heszen-Niejodek, Rola Psychologa w diagnostyce i leczeniu chorób somatycznych, Warszawa 1990. 5. Kowalik, S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007. 6. Zabłocki J.K., Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa 1998. Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student potrafi definiować, opisywać, wyjaśniać, ilustrować, prezentować i tłumaczyć zachodzące korelacje i różnice. Student potrafi prawidłowo cytować i stosować odnośniki, dobierać odpowiednie teksty, formułować twierdzenia i hipotezy oraz objaśniać wyniki. W16: Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia diagnozy oraz interwencji psychologicznej Umiejętności: Student w czasie seminarium zdobywa umiejętności analizowania, opracowywania, porządkowania i klasyfikowania oraz wyprowadzania wniosków na podstawie twierdzeń. Potrafi dowodzić twierdzenia oraz wyjaśniać i weryfikować hipotezy. Rozpoznaje motywy i przyczyny zachodzących zjawisk. U08: Potrafi samodzielnie konstruować i oceniać psychometrycznie psychologiczne narzędzia badawcze Kompetencje: Powinien umieć dyskutować, pracować i kierować pracą w zespole, powinien być odpowiedzialny oraz wyrażać obiektywne oceny. K03: Potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb i zmian K07: pogłębia umiejętności samodzielnego wykorzystywania dostępnych źródeł i ich krytycznej oceny pod względem przydatności do swojej pracy ECTS udział w zajęciach = 30 godz. Przeprowadzenie badań i napisanie raportu = 30 godz. suma godzin = 60 liczba ECTS: 60 / 30 = 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ndst. (2) nie umie wykorzystać w teorii i praktyce przekazanej wiedzy. Na ocenę dst. (3) częściowo wykorzystuje zdobytą wiedzę Na ocenę db (4) poprawnie wykorzystuje i potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę i umie dyskutować Na ocenę bdb (5) student poprawnie wykorzystuje wiedzę zdobytą w trakcie seminarium. Potrafi ją zastosować w praktyce i w teorii oraz jest zdolny do samodzielnej pracy naukowej. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Frajnt-Dąbrowska, Jarosław Jastrzębski, Waldemar Woźniak | |
Prowadzący grup: | Monika Frajnt-Dąbrowska, Jarosław Jastrzębski, Waldemar Woźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: poziom średni. Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzanie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii zdrowia i niepełnosprawności. Efekt kształcenia: Ukształtowanie rzetelnej postawy w podejściu do badań z zakresu psychologii zdrowia i niepełnosprawnośc.i Wymagania wstępne: Zaliczenie zajęć z psychologii zdrowia oraz zaliczenie seminarium. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: zajęcia seminaryjne ukierunkowane są na problemy psychologiczne osobowości związane ze zdrowiem i niepełnosprawnością. Zasadnicza tematyka koncentruje się wokół badań struktury osobowości, jej poszczególnych elementów. Metody oceny: Praca pisemna przedstawiona na seminarium. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Literatura: |
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. 2. Scheridan CH.L., Radmacher S.A., Psychologia zdrowia, Warszawa 1990. 3. Gasiul H., Psychologia osobowości, Warszawa 2006. 4. I.Heszen-Niejodek, Rola Psychologa w diagnostyce i leczeniu chorób somatycznych, Warszawa 1990. 5. Kowalik, S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007. 6. Zabłocki J.K., Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa 1998. Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej. |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość statystyki i metodologii. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 32 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Frajnt-Dąbrowska, Jarosław Jastrzębski, Andrzej Pankalla, Waldemar Woźniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: poziom średni. Cele przedmiotu: Celem seminarium jest wprowadzanie studentów do samodzielnej pracy badawczej w zakresie psychologii zdrowia i niepełnosprawności. Efekt kształcenia: Ukształtowanie rzetelnej postawy w podejściu do badań z zakresu psychologii zdrowia i niepełnosprawnośc.i Wymagania wstępne: Zaliczenie zajęć z psychologii zdrowia oraz zaliczenie seminarium. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: zajęcia seminaryjne ukierunkowane są na problemy psychologiczne osobowości związane ze zdrowiem i niepełnosprawnością. Zasadnicza tematyka koncentruje się wokół badań struktury osobowości, jej poszczególnych elementów. Metody oceny: Praca pisemna przedstawiona na seminarium. Aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
|
Literatura: |
1. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. 2. Scheridan CH.L., Radmacher S.A., Psychologia zdrowia, Warszawa 1990. 3. Gasiul H., Psychologia osobowości, Warszawa 2006. 4. I.Heszen-Niejodek, Rola Psychologa w diagnostyce i leczeniu chorób somatycznych, Warszawa 1990. 5. Kowalik, S., Psychologia rehabilitacji, Warszawa 2007. 6. Zabłocki J.K., Dziecko niepełnosprawne, jego rodzina i edukacja. Warszawa 1998. Uwaga: Dobór literatury szczegółowej w zależności od problematyki pracy magisterskiej. |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość statystyki i metodologii. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.