Gramatyka opisowa języka włoskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-I-1-GramOpJW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gramatyka opisowa języka włoskiego |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | WIEDZA F1_W03 F1_W17 F1_W18 UMIEJĘTNOŚCI F1_U03 F1_U07 F1_U15 KOMPETENCJE F1_K03 |
Skrócony opis: |
Wykład ten ma na celu zaznajomienie Studentów z podstawowymi zagadnieniami z dziedziny morfologii języka włoskiego. |
Pełny opis: |
Celem tego kursu jest omówienie typów i budowy wyrazów włoskich. Na wykładzie analizowane są części mowy, takie jak rzeczownik, rodzajnik, czy przymiotnik. Studenci poznają części mowy oraz ich charakterystykę, uczą się dzielić wyrazy na morfemy, poznają również podstawy słowotwórstwa włoskiego. Wiedzę zdobytą na zajęciach utrwalają wykonując cotygodniową serią ćwiczeń lingwistycznych. |
Literatura: |
materiały opracowane przez wykładowcę w oparciu o następujące pozycje: M. Dardano, P. Trifone "Grammatica italiana con nozioni di linguistica" S. Widłak "Gramatyka języka włoskiego" M. Squartini "Il verbo" |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Student potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa również umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Potrafi prawidłowo identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). OPIS ECTS - 3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin, Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 30 godzin Przygotowanie do egzaminu końcowego: 15 godzin. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na koniec semestru Student przystępuje do egzaminu pisemnego, którego wynik stanowi 100% oceny końcowej. Dodatkowo, w trakcie trwania kursu Studenci mają możliwość napisania trzech niezapowiedzianych testów. W zależności od tego jaki uzyskają wynik z owych testów, będą mogli uzyskać całkowite lub częściowe zwolnienie z egzaminu końcowego. Na ocenę dostateczną (3) Student posiada bardzo podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma dość uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi dostatecznie dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa podstawową umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), stosując przy tym bardzo podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi w stopniu zadowalającym identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). Na ocenę dobrą (4) Student posiada podstawową wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Dość sprawnie osługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi efektywnie wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07), sprawnie stosując przy tym podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi sprawnie identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). Na ocenę bardzo dobrą (5) Student posiada doskonale uporządkowaną wiedzę na temat metodologii, terminologii i teorii wykorzystywanych w językoznawstwie (F1_WO3). Bardzo sprawnie posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_W17) oraz ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z tej dziedziny (F1_W18). Potrafi bardzo dobrze wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, oraz posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) (F1_U03). Student nabywa bardzo dobrze rozwiniętą umiejętność posługiwania się poprawną terminologią naukową (F1_U07) stosując przy tym terminologię nauk humanistycznych z zakresu językoznawstwa (F1_U15). Student potrafi doskonale identyfikować priorytety związane z wykonywaniem pracy/ danego zadania (F1_K03). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.