Praktyczna nauka języka włoskiego - słuchanie i konwersacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-I-2-PNJWslu |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego - słuchanie i konwersacja |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | włoski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | (tylko po angielsku) enter learning outcome code/codes |
Wymagania wstępne: | Niniejszy kurs wymaga znajomości języka włoskiego na co najmniej poziomie A2. |
Pełny opis: |
Cotygodniowe zajęcia obejmują tematy z różnych dziedzin, w których zostaną zawarte ćwiczenia ze słuchania oraz mówienia powiązane z tematyką zajęć. Obejmujące takie części mowy jak: rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki, użyteczne zwroty umożliwiające opis poszczególnych obrazków oraz pozwalające tworzyć rozbudowane wypowiedzi. Kurs daje możliwość zapoznania się z poszczególnymi tematami i wzbogacania już poznanych struktur gramatycznych. W dodatku, w trakcie zajęć będą używane różnego rodzaju ćwiczenia ze słuchania, materiały wideo oraz autentyczne teksty w celu rozwinięcia umiejętności słuchowych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: FW1_W10 FW1_U01 FW1_K01 - rozumie zmienność języka, jego warstwy semantycznej oraz ewolucji systemów gramatycznych (FW1_W10) - potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie co najmniej B1 oraz drugim językiem obcym na poziomie co najmniej B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW1_U01) - rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01); OPIS ECTS: 2 punkty (50 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć przedmiot student musi zdać egzamin z dwóch części (Słuchania i Konwersacji) z minimalnym wynikiem 3/5. Jeśli student nie zaliczy jednej z części, poprawia ją w trakcie sesji poprawkowej. Na egzaminie wymaga się: opisania obrazków oraz odpowiedzi na pytania (zawarte przy każdym temacie). W skład oceny wchodzą: słuchanie 50% oceny i konwersacja 50% oceny. Wymaga się, aby każdy student wybrał 3 obrazki z każdego tematu. Wszystkie wybrane fotografie utworzą bazę obrazków na egzamin dla każdego ucznia. Tematy zaprezentowane w pierwszej części semestru będą oceniane w pierwszej części semestru. W drugiej części semestru będą oceniane tematy zaprezentowane od początku drugiego semestru. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Zaplanowane są dwa zaliczenia ze słuchania oraz dwa z mówienia: jedno w trakcie semestru oraz na koniec. Końcowe zaliczenie zostanie przyznane przy uzyskaniu oceny równej lub wyższej niż 3 z obu modułów (Słuchania i Konwersacji). Należy również co tydzień opracować pytania na konwersacje. Kryteria oceniania: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. (F1_W13). Potrafi po analizie materiałów audio i/lub audiowizualnych wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi pomimo błędów są komunikatywne (F1_U10); W samodzielnej pracy nad umiejętnością słuchania Student potrafi w stopniu zadowalającym wykorzystać wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych (F1_U05). Potrafi pracować w zespole (F1_K02) - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz audiowizualnego oraz słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych (F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi zawierają nieliczne błędy językowe (F1_U10); Rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01) oraz potrafi pracować w zespole (F1_K02). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował w pełni umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz analizy materiału audiowizualnego, opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych, których dotyczą materiały audio.(F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi są poprawne językowo lub zawierają nieliczne błędy niewpływające na komunikatywności (F1_U10). Rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01) oraz potrafi pracować w zespole (F1_K02). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Alberto Regagliolo | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 2 punkty (50 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Kurs jest przeznaczony dla studentów II roku Filologii Włoskiej na poziomie B1 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Celem kursu jest rozbudowanie kompetencji komunikacyjnych studenta. Podczas zajęć student będzie omawiał następujące tematy: Podróże, Kino i teatr, Supermarket i zakupy, Sztuka, Praca, Media społecznościowe, Wolontariat i solidarność, Edukacja, Wiedza i odkrycia, Kobiety. |
|
Pełny opis: |
Cotygodniowe zajęcia obejmują tematy z różnych dziedzin, w których zostaną zawarte ćwiczenia ze słuchania oraz mówienia powiązane z tematyką zajęć. Obejmujące takie części mowy jak: rzeczowniki, przymiotniki, czasowniki, użyteczne zwroty umożliwiające opis poszczególnych obrazków oraz pozwalające tworzyć rozbudowane wypowiedzi. Kurs daje możliwość zapoznania się z poszczególnymi tematami i wzbogacania już poznanych struktur gramatycznych. W dodatku, w trakcie zajęć będą używane różnego rodzaju ćwiczenia ze słuchania, materiały wideo oraz autentyczne teksty w celu rozwinięcia umiejętności słuchowych. |
|
Literatura: |
Alberto Regagliolo (2022). Quattro chiacchiere. Conversazione in lingua italiana. Learning EDU. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Onofrio Bellifemine, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Onofrio Bellifemine | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: 2 punkty (50 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin) udział w zajęciach - 30 godz. przygotowanie do kolokwia - 45 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.