Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-I-2-SemLic |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FW1_W02, FW1_W06, FW1_W09, FW1_U02, FW1_U03, FW1_U04, FW1_K02 |
Wymagania wstępne: | Poziom wiedzy italianistycznej i znajomości języka odpowiedni dla Studenta, który ukończył trzy semestry studiów I stopnia, pozwalający na rozpoczęcie przygotowywania pracy licencjackiej w języku włoskim. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują podstawy pisania akademickiego w języku włoskim oraz opanowanie podstaw warsztatu naukowego w zakresie językoznawstwa / literaturoznawstwa umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej; ćwiczenia pisemne w zakresie form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowe; rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej. Student wykształca w ramach przygotowania do zajęć umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, podczas zajęć nabywa także wiedzy na temat zasad poprawnego cytowania oraz ćwiczy umiejętność redagowania przypisów i samodzielnego wyszukiwania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania w celu wykorzystania w przygotowywanej pod kierunkiem promotora pracy licencjackiej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Absolwent zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych [FW1_W02] lub językoznawczych – w zależności od wyboru profilu seminarium, Absolwent zna i rozumie powiązania istniejące między naukami filologicznymi a innymi dyscyplinami naukowymi [FW1_W06], zna pojęcie tekstu kultury i orientuje się w najważniejszych teoriach jego analizy i interpretacji, ze szczególnym uwzględnieniem preferowanych metod filologicznych [FW1_W09]; Absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) [FW1_U02], potrafi formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową [FW1_U03], wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych [FW1_U04], jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [FW1_K02]. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę dostateczną – Absolwent w stopniu dostatecznym zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych [FW1_W02] lub językoznawczych – w zależności od wyboru profilu seminarium, Absolwent dostatecznie zna i rozumie powiązania istniejące między naukami filologicznymi a innymi dyscyplinami naukowymi [FW1_W06], zna ogólne pojęcie tekstu kultury i orientuje się w najważniejszych teoriach jego analizy i interpretacji, ze szczególnym uwzględnieniem preferowanych metod filologicznych [FW1_W09]; Absolwent dostatecznie dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) [FW1_U02], potrafi dostatecznie formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, wystarczająco sprawnie posługując się przy tym poprawną terminologią naukową [FW1_U03], potrafi dość sprawnie wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych [FW1_U04], jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [FW1_K02]. Na ocenę dobrą – Absolwent dobrze zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych [FW1_W02] lub językoznawczych – w zależności od wyboru profilu seminarium, Absolwent dobrze zna i rozumie powiązania istniejące między naukami filologicznymi a innymi dyscyplinami naukowymi [FW1_W06], dobrze zna pojęcie tekstu kultury i orientuje się w najważniejszych teoriach jego analizy i interpretacji, ze szczególnym uwzględnieniem preferowanych metod filologicznych [FW1_W09]; Absolwent potrafi sprawnie wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, dobrze posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) [FW1_U02], potrafi sprawnie formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, swobodnie posługując się przy tym poprawną terminologią naukową [FW1_U03], potrafi dobrze wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych [FW1_U04], jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [FW1_K02]. Na ocenę bardzo dobrą – Absolwent bardzo dobrze zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach literaturoznawczych [FW1_W02] lub językoznawczych – w zależności od wyboru profilu seminarium, Absolwent bardzo dobrze zna i rozumie powiązania istniejące między naukami filologicznymi a innymi dyscyplinami naukowymi [FW1_W06], znakomicie zna pojęcie tekstu kultury i świetnie orientuje się w najważniejszych teoriach jego analizy i interpretacji, ze szczególnym uwzględnieniem preferowanych metod filologicznych [FW1_W09]; Absolwent potrafi bez żadnych trudności wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) [FW1_U02], potrafi bardzo dobrze formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, swobodnie i w stopniu zaawansowanym posługując się przy tym poprawną terminologią naukową [FW1_U03], potrafi z zaangażowaniem wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych [FW1_U04], jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [FW1_K02]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEMLI
SEMLI
SEMLI
SEMLI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Raoul Bruni, Julia Krauze, Leonardo Masi, Roberto Peressin, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Raoul Bruni, Julia Krauze, Leonardo Masi, Roberto Peressin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przygotowywanie pracy licencjackiej w zakresie literaturoznawstwa bądź też językoznawstwa, pod kierunkiem promotora. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują podstawy pisania akademickiego w języku włoskim oraz opanowanie podstaw warsztatu naukowego w zakresie językoznawstwa / literaturoznawstwa umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej; ćwiczenia pisemne w zakresie form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowe; rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej. Student wykształca w ramach przygotowania do zajęć umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, podczas zajęć nabywa także wiedzy na temat zasad poprawnego cytowania oraz ćwiczy umiejętność redagowania przypisów i samodzielnego wyszukiwania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania w celu wykorzystania w przygotowywanej pod kierunkiem promotora pracy licencjackiej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEMLI
SEMLI
SEMLI
SEMLI
SEMLI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Onofrio Bellifemine, Olga Broniś, Ewa Nicewicz, Małgorzata Ślarzyńska | |
Prowadzący grup: | Onofrio Bellifemine, Olga Broniś, Ewa Nicewicz, Alberto Regagliolo, Małgorzata Ślarzyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty ECTS = 75 godzin pracy Studenta 30 godzin – udział w zajęciach 10 godzin – indywidualne konsultacje 35 godzin – zbieranie materiałów koniecznych do napisania pracy, wykonanie zadań pisemnych wskazanych podczas zajęć, przygotowanie pierwszego rozdziału pracy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR SEMLI
SEMLI
SEMLI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Raoul Bruni, Julia Krauze, Leonardo Masi, Roberto Peressin, Małgorzata Ślarzyńska, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Raoul Bruni, Julia Krauze, Leonardo Masi, Roberto Peressin | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 punkty ECTS = 75 godzin pracy Studenta 30 godzin – udział w zajęciach 10 godzin – indywidualne konsultacje 35 godzin – zbieranie materiałów koniecznych do napisania pracy, wykonanie zadań pisemnych wskazanych podczas zajęć, przygotowanie pierwszego rozdziału pracy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przygotowywanie pracy licencjackiej w zakresie literaturoznawstwa bądź też językoznawstwa, pod kierunkiem promotora. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują podstawy pisania akademickiego w języku włoskim oraz opanowanie podstaw warsztatu naukowego w zakresie językoznawstwa / literaturoznawstwa umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej; ćwiczenia pisemne w zakresie form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowe; rozwijanie i ugruntowywanie umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzania bibliografii podmiotowej i przedmiotowej. Student wykształca w ramach przygotowania do zajęć umiejętność wykorzystywanie źródeł naukowych, podczas zajęć nabywa także wiedzy na temat zasad poprawnego cytowania oraz ćwiczy umiejętność redagowania przypisów i samodzielnego wyszukiwania materiałów źródłowych i ich selekcjonowania w celu wykorzystania w przygotowywanej pod kierunkiem promotora pracy licencjackiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.