Praktyczna nauka języka włoskiego: słownictwo w zakresie sztuki i turystyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-F-FW-SP-I-Turyst |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego: słownictwo w zakresie sztuki i turystyki |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: F1_W06 F1_W13 Umiejętności: F1_U05 F1_U10 F1_U12 Kompetencje: F1_K01 F1_K02 F1_K06 |
Skrócony opis: |
Nauka i poszerzanie słownictwa z zakresu sztuki i turystyki. Celem kursu jest poznanie słownictwa z zakresu sztuki poprzez analizę wybranych obrazów i tekstów z zakresu sztuki i architektury Włoch odpowiadającego poziomom B2. |
Pełny opis: |
Materiał leksykalny obejmuje następujące dzieła malarskie i testy dotyczące sztuki i kultury Włoch: - "Dawid" Michała Anioła - "Madonna dei pellegrini" Caravaggio - Duomo di Modena - "Le Storie di San Francesco" Giotto - "La Nascita di Venere" Sandro Botticelli - "L'ultima cena" Leonardo da Vinci - "Apollo e Dafne" Gian Lorenzo Bernini - "Il colosseo" - i principali monumenti e fontane a Roma - Albergo - reklamacje i problemy w hotelu - wynajem samochodu we Włoszech - wizyta z oprowadzaniem w wybranym kościele - wizyta przewodnika turystycznego Do kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka włoskiego nabywanych przez Studenta podczas zajęć należą: analiza wybranego dziełą malarskiego; budowanie wypowiedzi na temat wybranej budowli architektonicznej z użyciem słownictwa z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury itd. |
Literatura: |
Literatura: Massei G., MAgnatti M., Bellagamba R., L'italiano e la stora dell'arte attraverso 10 capolavori, Edulingua 2016 Cattunar J., Colombo F., Attiva il lessico, Le Monnier 2013 Jenerowicz A., Giorgi C., Italiano. Repetytorium tematyczno-leksykalne, Wagros 2000 R. Andriuzzi Andriuzzi, l'Italiano dell'arte, Hoepli Mantovano F., L'italiano dell'Arte, Guerra Edizioni, 1996 M. Biraghi , S. Micheli, Storia dell'archittetura italiana, Einaudi P. Petrioli, Viaggio nell'arte italiana da Firenze a Roma tra Medioevo e Rinascimento, Hoepli M. Angelino , E. Ballarin, L'italiano attraverso la storia dell'arte, Edizioni Guerra Italia mi piace, giornale, Colorful Media Materiały autorskie opracowane przez wykładowcę. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - na poziomie średnio zaawansowanym posiada uporządkowaną wiedzę na temat języka/języków wybranej specjalności, tak w ujęciu diachronicznym, jak i synchronicznym oraz zna stosowną terminologię gramatyczną i leksykalną (F1_W06) - ma świadomość zmienności języka, w szczególności jego warstwy semantycznej, jak również ewolucji systemów gramatycznych (F1_W13); - potrafi wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05); - rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01); - potrafi pracować w zespole (F1_K02). OPIS ECTS: 2,5 punktu (62,5 godzin; 1 punkt = 25 godzin) Udział w zajęciach: 30 godzin Systematyczne przygotowanie do zajęć, praca własna - 25 godzin Przygotowanie do kolokwiów: 7,5 godziny. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: - ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną; - ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych, opisów wybranych dzieł ze sztuki i kultury Włoch. W stopniu zadowalającym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). - ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych oraz opisu wybranych dzieł malarskich czy architektonicznych. W stopniu dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). - ocena bardzo dobra (5) - student opanował słownictwo dotyczące sztuki i turystyki omawiane na zajęciach. Samodzielnie rozszerza swoją bazę środków leksykalnych (F1_W06; F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych oraz opisów np. wybranych dzieł malarskich. W stopniu bardzo dobrym potrafi wykorzystać w komunikacji wskazówki i uwagi krytyczne wykładowcy (F1_U05). Metody i kryteria oceniania: testy z większej partii materiału, ocenianie ciągłe aktywności studentów, prezentacja wybranego dzieła ze sztuki i architektury Włoch. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.