Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

KN - Uczeń z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-FP-KN-II-2-UczEm Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: KN - Uczeń z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela


Skrócony opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu wyzwań, jakie mogą być związane z obecnością ucznia z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole. Wyzwania dotyczą instytucji, relacji z rodzicami, problemów z edukacją w języku polskim. Zagadnienia te, łącznie z nauczaniem online, zostaną poruszone podczas zajęć.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu wyzwań, jakie mogą być związane z obecnością ucznia z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole. Wyzwania dotyczą instytucji, relacji z rodzicami, problemów z edukacją w języku polskim. Zagadnienia te, łącznie z nauczaniem online, zostaną poruszone podczas zajęć.

1. Uczeń z doświadczeniem emigracji - podstawowe zagadnienia. Praca na lekcji języka obcego z dziećmi i młodzieżą (2h)

2. Problemy językowe uczniów obcojęzycznych. Elementy logopedii w pracy z uczniem obcojęzycznym (4h)

3. Nauczanie języka polskiego jako obcego a języka edukacji szkolnej (2h)

5. Nauczanie podsystemów języka na różnych poziomach zaawansowania (4h)

6. E-leraning w edukacji językowej (6h)

7. Przegląd podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego i pomocy edukacyjnych (2h)

8. Adaptacja lekcji języka polskiego do potrzeb uczniów o różnych potrzebach zaawansowania (6h)

9. Współpraca z rodzicami - warsztat komunikacji (4h)

Literatura:

Do wyboru :

http://jows.pl/artykuly/pomoce-montessori-w-nauczaniu-jezyka-polskiego-jako-obcego

http://jows.pl/artykuly/o-lekturze-wiersza-ta-sama-plyta-janusza-st-pasierba-na-lekcjach-jezyka-polskiego-jako-obce

http://jows.pl/artykuly/czego-potrzebuje-wspolczesna-szkola-wielokulturowa-polszczyzna-jako-jezyk-szkolnej-edukacji

http://jows.pl/artykuly/mediacja-inteligencja-emocjonalna-i-nvc-w-poszukiwaniu-rozwiazan

http://jows.pl/artykuly/konflikty-w-pracy-nauczycieli-jezykow-obcych

http://jows.pl/content/wspieranie-rozwoju-kompetencji-r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zycznych-i-mi%C4%99dzykulturowych-w-klasie-szkolnej

http://jows.pl/artykuly/eireemigracyjny-jezyk-polski

http://jows.pl/content/r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zyczno%C5%9B%C4%87-w-edukacji-szkolnej-%E2%80%93-wnioski-z-wizyty-studyjnej

http://jows.pl/artykuly/uczen-z-doswiadczeniem-migracyjnym-w-szkole-polskiej-i-irlandzkiej

http://jows.pl/artykuly/wielojezyczni-uczniowie-gdzie-jest-ich-miejsce-w-polskiej-szkole

http://jows.pl/artykuly/%E4%BD%A0%E5%A5%BD%E6%B3%A2%E5%85%B01-chinscy-uczniowie-w-polskiej-szkole

http://jows.pl/artykuly/potrzeby-jezykowe-uczniow-przybywajacych-z-zagranicy-w-zakresie-nauczania-jezyka-polskiego

http://jows.pl/artykuly/jezyk-polski-%E2%80%93-swoj-czy-obcy-o-wyzwaniach-jezykowych-dzieci-powracajacych-z-emigracji

http://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencj

http://jows.pl/artykuly/o-aranzacji-przestrzeni-do-nauki-czyli-niemiecki-ma-klase

http://jows.pl/artykuly/rozwoj-swiadomosci-fonologicznej-dziecka-w-jezyku-ojczystym-i-obcym

http://jows.pl/artykuly/czytanie-jako-sposob-na-rozwijanie-i-wychowanie-dzieci-nie-tylko-dwujezycznych

http://jows.pl/artykuly/rola-swiadomosci-jezykowej-i-mozliwosci-jej-rozwijania-w-procesie-uczenia-sie-i-nauczania-j

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EU zgodne z rozporządzeniem MNiSW w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach i dyskusji na podstawie tekstów (20%); wykonywanie 4 prac domowych (40%); przygotowanie lekcji dostosowanej do potrzeb ucznia obcojęzycznego (40%)

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk
Prowadzący grup: Karolina Zioło-Pużuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.