Praca z uczniem obcojęzycznym w polskiej szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FP-SP-II-2-PrUcOb |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praca z uczniem obcojęzycznym w polskiej szkole |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu wyzwań, jakie mogą być związane z obecnością ucznia z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole. Wyzwania dotyczą instytucji, relacji z rodzicami, problemów z edukacją w języku polskim. Zagadnienia te, łącznie z nauczaniem online, zostaną poruszone podczas zajęć. |
Pełny opis: |
1. Uczeń z doświadczeniem emigracji - podstawowe zagadnienia. Praca na lekcji języka obcego z dziećmi i młodzieżą (2h) 2. Problemy językowe uczniów obcojęzycznych. Elementy logopedii w pracy z uczniem obcojęzycznym (4h) 3. Nauczanie języka polskiego jako obcego a języka edukacji szkolnej (2h) 5. Nauczanie podsystemów języka na różnych poziomach zaawansowania (4h) 6. E-leraning w edukacji językowej (6h) 7. Przegląd podręczników do nauczania języka polskiego jako obcego i pomocy edukacyjnych (2h) 8. Adaptacja lekcji języka polskiego do potrzeb uczniów o różnych potrzebach zaawansowania (6h) 9. Współpraca z rodzicami - warsztat komunikacji (4h) |
Literatura: |
Do wyboru : http://jows.pl/artykuly/pomoce-montessori-w-nauczaniu-jezyka-polskiego-jako-obcego http://jows.pl/artykuly/o-lekturze-wiersza-ta-sama-plyta-janusza-st-pasierba-na-lekcjach-jezyka-polskiego-jako-obce http://jows.pl/artykuly/czego-potrzebuje-wspolczesna-szkola-wielokulturowa-polszczyzna-jako-jezyk-szkolnej-edukacji http://jows.pl/artykuly/mediacja-inteligencja-emocjonalna-i-nvc-w-poszukiwaniu-rozwiazan http://jows.pl/artykuly/konflikty-w-pracy-nauczycieli-jezykow-obcych http://jows.pl/content/wspieranie-rozwoju-kompetencji-r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zycznych-i-mi%C4%99dzykulturowych-w-klasie-szkolnej http://jows.pl/artykuly/eireemigracyjny-jezyk-polski http://jows.pl/content/r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zyczno%C5%9B%C4%87-w-edukacji-szkolnej-%E2%80%93-wnioski-z-wizyty-studyjnej http://jows.pl/artykuly/uczen-z-doswiadczeniem-migracyjnym-w-szkole-polskiej-i-irlandzkiej http://jows.pl/artykuly/wielojezyczni-uczniowie-gdzie-jest-ich-miejsce-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/%E4%BD%A0%E5%A5%BD%E6%B3%A2%E5%85%B01-chinscy-uczniowie-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/potrzeby-jezykowe-uczniow-przybywajacych-z-zagranicy-w-zakresie-nauczania-jezyka-polskiego http://jows.pl/artykuly/jezyk-polski-%E2%80%93-swoj-czy-obcy-o-wyzwaniach-jezykowych-dzieci-powracajacych-z-emigracji http://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencj http://jows.pl/artykuly/o-aranzacji-przestrzeni-do-nauki-czyli-niemiecki-ma-klase http://jows.pl/artykuly/rozwoj-swiadomosci-fonologicznej-dziecka-w-jezyku-ojczystym-i-obcym http://jows.pl/artykuly/czytanie-jako-sposob-na-rozwijanie-i-wychowanie-dzieci-nie-tylko-dwujezycznych http://jows.pl/artykuly/rola-swiadomosci-jezykowej-i-mozliwosci-jej-rozwijania-w-procesie-uczenia-sie-i-nauczania-j |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach online, wykonywanie prac domowych w trakcie semestru (5). |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu wyzwań, jakie mogą być związane z obecnością ucznia z doświadczeniem emigracji w polskiej szkole. Wyzwania dotyczą instytucji, relacji z rodzicami, problemów z edukacją w języku polskim. Zagadnienia te, łącznie z nauczaniem online, zostaną poruszone podczas zajęć.. Zajęcia obdywają się online: teams i Moodle. |
|
Literatura: |
Do wyboru : http://jows.pl/artykuly/pomoce-montessori-w-nauczaniu-jezyka-polskiego-jako-obcego http://jows.pl/artykuly/o-lekturze-wiersza-ta-sama-plyta-janusza-st-pasierba-na-lekcjach-jezyka-polskiego-jako-obce http://jows.pl/artykuly/czego-potrzebuje-wspolczesna-szkola-wielokulturowa-polszczyzna-jako-jezyk-szkolnej-edukacji http://jows.pl/artykuly/mediacja-inteligencja-emocjonalna-i-nvc-w-poszukiwaniu-rozwiazan http://jows.pl/artykuly/konflikty-w-pracy-nauczycieli-jezykow-obcych http://jows.pl/content/wspieranie-rozwoju-kompetencji-r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zycznych-i-mi%C4%99dzykulturowych-w-klasie-szkolnej http://jows.pl/artykuly/eireemigracyjny-jezyk-polski http://jows.pl/content/r%C3%B3%C5%BCnoj%C4%99zyczno%C5%9B%C4%87-w-edukacji-szkolnej-%E2%80%93-wnioski-z-wizyty-studyjnej http://jows.pl/artykuly/uczen-z-doswiadczeniem-migracyjnym-w-szkole-polskiej-i-irlandzkiej http://jows.pl/artykuly/wielojezyczni-uczniowie-gdzie-jest-ich-miejsce-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/%E4%BD%A0%E5%A5%BD%E6%B3%A2%E5%85%B01-chinscy-uczniowie-w-polskiej-szkole http://jows.pl/artykuly/potrzeby-jezykowe-uczniow-przybywajacych-z-zagranicy-w-zakresie-nauczania-jezyka-polskiego http://jows.pl/artykuly/jezyk-polski-%E2%80%93-swoj-czy-obcy-o-wyzwaniach-jezykowych-dzieci-powracajacych-z-emigracji http://jows.pl/artykuly/czy-mozliwe-jest-jednoczesne-cwiczenie-slownictwa-gramatyki-i-sprawnosci-mowienia-o-potencj http://jows.pl/artykuly/o-aranzacji-przestrzeni-do-nauki-czyli-niemiecki-ma-klase http://jows.pl/artykuly/rozwoj-swiadomosci-fonologicznej-dziecka-w-jezyku-ojczystym-i-obcym http://jows.pl/artykuly/czytanie-jako-sposob-na-rozwijanie-i-wychowanie-dzieci-nie-tylko-dwujezycznych http://jows.pl/artykuly/rola-swiadomosci-jezykowej-i-mozliwosci-jej-rozwijania-w-procesie-uczenia-sie-i-nauczania-j |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.