Historia literatury polskiej - romantyzm
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-C-HLP-R.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia literatury polskiej - romantyzm |
Jednostka: | Instytutu Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W14 FP1_U01 FP1_U02 FP1_U04 FP1_U07 FP1_U08 FP1_K06 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności analizy tekstów romantycznych. Wymagania wstępne: Znajomość tekstów i zagadnień z zakresu programu szkoły średniej. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności analizy tekstów romantycznych poszerzonej o istotne konteksty historycznoliterackie z zachowaniem świadomości suwerennego statusu dzieła literackiego. Sposób oceniania: Ocena wystawiana jest na podstawie uczestnictwa w zajęciach, wyników kolokwiów i pracy rocznej. |
Literatura: |
Teksty A. Malczewskiego, A. Mickiewicza, J. Słowackiego, Z. Krasińskiego (wydania według listy lektur obowiązujących do egzaminu na studiach dziennych i zaocznych) Opracowania do wykorzystania na zajęciach (w odniesieniu do odpowiednich tekstów): - A.Witkowska, Romantyzm, Warszawa 2002, - A.Witkowska, Wielcy romantycy polscy, Warszawa 1980, - Wstępy do poszczególnych dzieł w serii BN, - Cz. Zgorzelski, O sztuce poetyckiej Mickiewicza. Warszawa 1976, - S. Pigoń, Zawsze o Nim. Kraków 1960, - J. Przyboś, Czytając Mickiewicza, Warszawa 1998, - M. Dernałowicz, Adam Mickiewicz. Warszawa 1985, - A. Waśko, Zygmunt Krasiński. Oblicza poety, Kraków 2001. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia w zakresie wiedzy Student: - zna kanoniczne dzieła literackie okresu romantyzmu; - wie, w jaki sposób należy je analizować i interpretować; - ma dobrą znajomość literatury przedmiotu Efekty kształcenia z zakresu umiejętności: - potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych; - posiada podstawowe umiejętności w zakresie formułowania problemów badawczych, doboru metod i narzędzi badawczych oraz prezentowania wyników przeprowadzonych badań w sposób zgodny z normami języka polskiego - potrafi samodzielnej dokonać interpretacji romantycznego dzieła literackiego; - konstruuje odpowiedni horyzont odniesień aksjologicznych; posiada umiejętność referowania literatury przedmiotu, merytorycznego argumentowania i formułowania wniosków Efekty kształcenia z zakresu kompetencji społecznych: Student ma świadomość roli wiedzy o literaturze romantycznej w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.