Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-FPZ-I-2-SemLicn Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.50 LUB 3.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

FP1_W19;

FP1_W20;

FP1_U01;

FP1_U03;

FP1_U04;

FP1_U06;

FP1_K05;

FP1_K06.


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej.

Pełny opis:

Zajęcia seminaryjne skoncentrowane są na poznaniu podstawowych form i sposobów kształtowania pisemnej wypowiedzi naukowej, rozwijaniu i wzmacnianiu umiejętności prowadzenia kwerend bibliograficznych, sporządzaniu poprawnej bibliografii, umiejętności edytorskiego opracowania tekstu naukowego, na nauce korzystaniu ze źródeł naukowych, znajomości zasad cytowania, umiejętności sporządzania przypisów i indeksów. Umiejętności te winny służyć przygotowaniu narzędzi do napisania własnej pracy dyplomowej.

Literatura:

1.Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

3. Elżbieta Wierzbicka, Adam Wolański, Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:

-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by

przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego

dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych

uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

- umie przygotować typowe prace pisemne w języku

polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem

podstawowych ujęć teoretycznych i informacji

pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie

dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;

- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze

w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu

społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym

Za udział w I semestrze seminarium Student może otrzymać 3 punkty ECTS:

30 godzin - udział w zajęciach;

50 godzin - przygotowywanie się do pisania pracy licencjackiej;

10 godzin - pisanie pierwszego fragmentu pracy licencjackiej.

Student nie otrzymuje zaliczenia, jeżeli nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia.

Student otrzymuje zaliczenie, jeżeli:

-zna podstawową terminologię nauk humanistycznych z zakresu przygotowywanej pracy licencjackiej;

- ma uporządkowaną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu

przygotowywanej pracy licencjackiej;

- potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać informacje pochodzące z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- umie, kierując się wskazówkami naukowego opiekuna, w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe i rozwijać kompetencje badawcze; potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami badawczymi zgodnie ze studiowanymi specjalnościami, by

przeprowadzić analizę i interpretację przedmiotowego

dzieła w celu odsłonięcia jego znaczeń, społecznych

uwikłań i miejsca w procesie historyczno-kulturowym;

- umie przygotować typowe prace pisemne w języku

polskim, z zakresu filologii polskiej, z wykorzystaniem

podstawowych ujęć teoretycznych i informacji

pochodzących z mediów tradycyjnych i elektronicznych;

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie

dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy;

- ma świadomość roli wiedzy o kulturze, języku i literaturze

w budowaniu tożsamości narodowej i rozwijaniu dialogu

społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawowym kryterium oceny jest końcowa praca (licencjacka) oraz uprzedni aktywny udział w zajęciach, zdradzający przygotowanie studenta.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-01 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium licencjackie, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Halyna Dubyk, Mateusz Kowalski, Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Halyna Dubyk, Mateusz Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium licencjackie, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska, Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Małgorzata Burta, Anna Dąbrowska-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Literatura:

1. A. Wilkoń, Typologia odmian językowych współczesnej polszczyzny, Katowice 2000.

2. Z. Kaleta, Nazwy własne a kultura. Polska a inne kraje słowiańskie, Warszawa 2003.

3. B. Wieczorkiewicz, Słownik gwary warszawskiej XIX wieku, Warszawa 1966.

4. Z. Klemensiewicz, Historia języka polskiego, t. 1-3, Warszawa 1961-1972 i kolejne.

5. I. Bajerowa, Wpływ techniki na ewolucję języka polskiego, Kraków 1980.

6. Słownik etymologiczno-motywacyjny staropolskich nazw osobowych, red. A.Cieślikowa, M. Malec i K. Rymut, Kraków 1995-2000; część 1-6.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.