Język reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-I-3-JezRek |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język reklamy |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Studencie poznają sposób oceny skuteczności reklamy. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. |
Pełny opis: |
Studenci poznają historię reklamy oraz różne rodzaje reklamy, w tym reklamę społeczną i polityczną, wraz z ich specyfiką. Studencie poznają sposób oceny skuteczności reklamy. Zajęcia będą mieć charakter praktyczny i polegać będą na analizie przekazów reklamowych, środków stylistycznych, chwytów retorycznych, specyfiki sloganów reklamowych. Studenci samodzielnie będą konstruować przekazy reklamowe zgodnie z zadaniami podanymi podczas zajęć. |
Literatura: |
Marek Kochan, Slogan w reklamie i polityce. Aleksandra Radziewska, Preagmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej tekstów reklamowych. Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach online, aktywny udział w zajęciach online, wykonywanie zadań podczas zajęć i prac domowych (przesyłanie do wykładowcy zgodnie z informacją na platformie teams), wykonanie projektu (na platformie teams) polegającego na analizie (screnncast/ ppx) jednej reklamy telewizyjnej oraz ocena 1 pracy innego studenta (konstruktywny feedback w oparciu o kryteria omówione przed zaliczeniem). |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.