Literatura powszechna-wykład
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-II-1-LitPow |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literatura powszechna-wykład |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W15, FP2_W21, FP2_U07, FP2_K07 |
Skrócony opis: |
Wykład z historii literatury powszechnej będzie dotyczył kluczowego zagadnienia, jakim są granice nowoczesności. W zasadzie przedmiotem zajęć będzie literatura XX wieku, z koniecznymi jednak powrotami w wiek XIX (Charles Baudelaire, Artur Rimbaud, Friedrich Nietzsche), a nawet XVIII (Jan Jakub Rousseau). |
Literatura: |
Wybrane utwory następujących autorów: Charles Baudelaire Artur Rimbaud Friedrich Nietzsche Fraz Kafka Theodor W. Adorno |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Metody: 1. wykład informacyjny, konwersatoryjny 2. analiza tekstów (metoda ćwiczeniowa) 3. prezentacja multimedialna (pokaz) Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: wykład informacyjny, konwersatoryjny, prezentacja. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak: analiza tekstów specjalistycznych, analiza materiału literackiego z użyciem aparatu krytycznego. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane na podstawie pracy na zajęciach: wchodzenie w interakcje, organizowanie pracy w grupie. Uzasadnienie ECTS: udział w zajęciach 30 g = 1 ECTS samodzielna lektura 30 g = 1 ECTS przygotowanie do egzaminu 30 g = 1 ECTS suma: 60 g = 3 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceny ciągłej polegająca na weryfikacja notatek z lektur i wykładów. Ocenę niedostateczną uzyskuje student, który nie zna treści lektur, nie uczestniczył aktywnie w zajęciach, nie potrafi wskazać i omówić wybranego problemu analitycznego, nie posługuje się terminologią literaturoznawczą. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który zna treść omawianych lektur, potrafi w sposób odtwórczy zrekonstruować ich problematykę, uczestniczył w zajęciach, zna podstawowe terminy literaturoznawcze, potrafi wskazać podstawową bibliografię dotyczącą wybranego problemu. Ocenę dobrą otrzymuje student, który przeczytał lektury dokładnie, potrafi udzielić odpowiedzi na pytania o wysokim stopniu szczegółowości dotyczące treści. Wskazuje istotne problemy badawcze i ich konteksty w odniesieniu do wybranego utworu. Potrafi odtwórczo dokonać analizy wybranego zagadnienia. Zna w stopniu teoretycznym i potrafi podać przykłady literackie dla terminów literaturoznawczych. Ocenę bardzo dobrą uzyskuje student, który aktywnie brał udział w zajęciach, zna wszystkie lektury w stopniu wysokiej szczegółowości, potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wskazanego problemu z odniesieniami do literatury przedmiotu, posługuje się świadomie i płynnie terminologią literaturoznawczą, umie sformułować dobrze uzasadnione opinie krytyczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.