Information Technology
General data
Course ID: | WH-FPZ-II-2-TechInfo |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Information Technology |
Name in Polish: | Technologie informacyjne |
Organizational unit: | Faculty of Humanities |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przyswojenie przez studenta wiedzy z zakresu dydaktyki cyfrowej i wykształcenie umiejętności wykorzystania narzędzi technologii informacyjnych w planowaniu i organizowaniu zajęć dydaktycznych z języka polskiego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Cykl 30 godzin zajęć jest zaplanowany w formie prezentacji narzędzi TIK i zasobów internetowych. Na zajęciach omówione będą różne modele wykorzystywania TIK w pracy z uczniami. Pojawią się także przykłady praktycznego wykorzystania mediów i narzędzi multimedialnych. Główne zagadnienia odnoszą się do propozycji edukacyjnych wydawnictw (multibooki, pomoce dydaktyczne o charakterze multimedialnym), działań projektowych (eTwinning), gotowych lekcji lekcji zdalnych, filmów edukacyjnych a także do rozwoju zawodowego nauczyciela. |
Full description: |
(in Polish) Głównym celem uczenia się jest przyswojenie podstawowej wiedzy o TIK w edukacji i nabycie umiejętności sprawnego funkcjonowania w teleinformatycznym środowisku współczesnego świata w sposób świadomy i celowy. Poza tym ważne jest zapoznanie uczestników zajęć z publikacjami na temat edukacji cyfrowej, pozyskanie informacji o zasobach internetowych służących dydaktyce; przyswojenie wiedzy pozwalającej na samodzielną ocenę materiałów dydaktycznych o charakterze multimedialnym i dobór właściwego narzędzia do wykonywania działań edukacyjnych. Prezentacje, omówienia i analizy przykładów będą podstawą rozmów i dyskusji na temat potencjału dydaktycznego różnych aplikacji (edytory tekstu i czytniki immersyjne), narzędzi służących do wizualizacji pojęć (chmury tekstowe i wyrazowe) i tworzenia map myśli, tworzenia multimedialnych tablic związanych z omawianiem lektur (np. genially). Będą omawiane także wybrane internetowe audycje radiowe i filmy oraz serwisy internetowe wspierające samodzielną pracę ucznia ukierunkowaną etycznie (np. https://www.legalnakultura.pl/pl). Osiągnięcie zdefiniowanych dla przedmiotu efektów kształcenia i uzyskanie zaliczenie wymaga poświęcenia poza zajęciami dodatkowych 5-7 godzin na samodzielną naukę i przygotowanie do sprawdzianu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Po zakończeniu zajęć Student posiada wiedzę na temat dynamiki i kierunków rozwoju ogólnie pojętej teleinformatyki użytkowej w zakresie dydaktyki szkolnej; posiada umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w nauce i pracy, potrafi rozwijać aktywność poznawczą i umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy z wykorzystaniem technologii informacyjnej, zna zasady etyki w korzystaniu z mediów oraz potrafi zastosować je w świadomym i krytycznym odbiorze komunikatów medialnych, tworzy scenariusze zajęć z zastosowaniem narzędzi multimedialnych, posiada podstawową wiedzę niezbędną do stworzenia audiowizualnej prezentacji wraz z umiejętnością jej zarejestrowania, potrafi twórczo korzystać z zasobów edukacyjnych Internetu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach. Zajęcia podsumowuje sprawdzian pisemny na zakończenie semestru. |
Practical placement: |
(in Polish) Wiedzę, umiejętności i materiały zdobyte w czasie zajęć można wykorzystać w czasie praktyk nauczycielskich. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.