Teksty biznesowe w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-M-I-2-TekBizn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teksty biznesowe w praktyce |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP1_W14 FP1_U09 FP1_K06 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, przygotowywania i przedstawiania prezentacji multimedialnych oraz prowadzenia korespondencji biznesowej. |
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są warsztatowo: studenci analizują wybrane teksty biznesowe, ćwiczą umiejętność pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, a uczą się krytycznego odbioru tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Studenci poznają różne rodzaje tekstów funkcjonujących w sferze biznesu, strukturę właściwie przygotowanej prezentacji, rodzaje tekstów użytkowych istotnych w komunikacji biznesowej, sposoby przygotowywania tekstów-odpowiedzi, uzasadnień i polemik. |
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2022 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz-Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
- student zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania związane z funkcjonowaniem tekstów w sferze biznesu; - student potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji w zakresie analizy i tworzenia tekstów biznesowych; - student jest przygotowany do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć dotyczących tekstów biznesowych w praktyce przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego; |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, kształtujące, związane z prowadzonymi analizami tekstów i dyskusjami. Ocenie podlegają: wnikliwość analizy, logiczność wnioskowania, umiejętność stawiania pytań i problemów, styl dyskutowania. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Magdalena Partyka, Agnieszka Smaga, Karolina Zioło-Pużuk | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z istotą tworzenia i redagowania tekstów wykorzystywanych w sferze biznesu, w tym tekstów obecnych w mediach społecznościowych, tekstów w komunikacji PR i komunikacji wewnętrznej, jak robić i przedstawiać prezentację oraz prowadzić korespondencję biznesową. Studenci poznają zasady biznesowego savoir vivre i prowadzenia spotkań online oraz offline. |
|
Pełny opis: |
Tematy realizowane na zajęciach w formie ćwiczeń praktycznych: 1. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram) 2. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii) 3. Oświadczenie i sprostowanie 4. Ulotka 5. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje 6. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie Studenci będą prezentować przygotowane przez siebie teksty, po podaniu modelu przez wykładowcę, a następnie teksty będą omawiane. |
|
Literatura: |
1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010. 3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008. 4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016. 5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Bober-Jankowska, Agnieszka Karolczuk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Aktywny udział w zajęciach: 15 godzin. Własne analizy tekstów: 15 godzin. Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 20 godzin. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Karolczuk, Joanna Zajkowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Karolczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.