Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-FPZ-SM.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytutu Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FP2_W01 FP2_W09 FP2_W22 FP2_U02 FP2_U04 FP2_U07 FP2_U10 |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: umiejętność prowadzenia badań naukowych i konstruowania dysertacji o charakterze badawczym. Zdolność do świadomego i konsekwentnego stosowania nowoczesnych metod badawczych. Umiejętność sprawnego posługiwania się nowoczesnym językiem naukowym (m.in. naukową terminologią). Biegłość w korzystania ze źródeł, opanowanie formalnych rygorów wywodu naukowego (m.in. sposobu cytowania i parafrazowania, form tworzenia przypisów i bibliografii). Umiejętność stawiania problemu badawczego i zdolność do uzyskiwania sensownych rozwiązań. Umiejętność logicznego dowodzenia. Wymagania wstępne: pełny zakres wiedzy i umiejętności studenta, który ukończył III rok studiów, przewidziany programem studiów. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Zasady stawiania problemu badawczego. Określanie celów i metod podejmowanych badań. Zasady opracowywania i wykorzystywania źródeł. Zasady przedstawiania stanu badań. Kompozycja pracy naukowej. Zasady edytorskie polonistycznych prac magisterskich. Metody oceny: ocena ciągła przygotowania do seminarium. |
Literatura: |
1. Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. 2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. 3. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. 4. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. 5. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. 6. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. 7. Literatura związana z problematyką poszczególnych seminariów - ustalana i podawana przez prowadzącego zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Zna i rozumie podstawowe zasady etyki, w tym etyki autorskiej, zna i rozumie zasady zarządzania zasobami własności intelektualnej. Ma pogłębioną świadomość złożoności języka oraz istnienia norm językowych i ich roli w kształtowaniu stylu oralnej i pisemnej komunikacji społecznej. Umie w sposób samodzielny zdobywać informacje naukowe, rozwijać kompetencje badawcze. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania w wybranej sferze działalności edukacyjnej i naukowej, |
Praktyki zawodowe: |
Zgodnie ze studiowanymi specjalnościami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.