Dilemmas of Modern Management. Review of Issues and Theoretical Approaches
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-Dilemmas |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dilemmas of Modern Management. Review of Issues and Theoretical Approaches |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16 KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15 KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09 |
Skrócony opis: |
Celem tego kursu jest przedstawienie teorii efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim w sferze kultury, oraz poddania krytycznej dyskusji omawianych na konwersatorium zagadnień. Ma to pomóc przyszłym animatorom, trenerom, menadżerom czy liderom kultury w podniesieniu wydajności pracy tak w aspekcie indywidualnym jak również w przypadku pracy z kapitałem ludzkim. Jest to bardzo istotny, profesjonalny warsztat przygotowania zawodowego przyszłych pracowników sfery kultury zwłaszcza animatorów, menadżerów jak również osób na kierowniczych stanowiskach pracy i jako taki niezbędny element przygotowania studentów studiów 1 stopnia zarządzania kulturą do pełnienia przyszłych ról zawodowych Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Pełny opis: Poszczególne zagadnienia: 1. Zagadnienia wprowadzające: Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie Maksymalizacja zarządzania czasem Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy Zarządzanie stresem w miejscu pracy Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim 2. Teoria Zarządzania Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności Historia teorii zarządzania Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza. Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim 3. Dylematy zarządzania Praca nad wybranymi artykułami z Harvard Business Review, tyczącymi dylematów współczesnego zarządzania. (lista podana w literaturze). Artykuły dostępne online. |
Literatura: |
Literatura: Literatura: Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury. Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page Wybrane artykuły z Harvard Business Review Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16 KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15 KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Kryteria oceniania: Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Na każde zajęcia pisze skrypt abstrakt w języku angielskim 3-5 stron tekstu, który jest streszczeniem prezentowanej tematyki. Dodatkowo podaję literaturę przedmiotu, z którą powinni się przed zajęciami zapoznać. Po przedstawieniu poszczególnych zagadnień w trakcie konwersatorium dyskutujemy wspólnie wszystkie wyłaniające się zagadnienia szczegółowe. Studenci w tej części zajęć często pracują w małych grupach zadaniowych a następnie wyniki ich prac prezentowane są na forum przez wybranego zawsze innego sprawozdawcę. Te następnie dyskutowane są na forum ogólnym. Umożliwia to aktywizacje studentów, którzy często pomimo dużych kompetencji językowych maja opory w używaniu języków obcych. Aktywizując swoje komunikacji językowe w tym przypadku w języku angielskim studenci pracują aktywnie nad podniesieniem swoich zdolności interpersonalnych, retoryki, mediacji i komunikacji w sytuacjach społecznych w językach obcych. Niewątpliwie aktywne uczestnictwo w zajęciach jest jednym z walorów prowadzonych prze ze mnie zajęć. Drugim jest obowiązek przyswojenia wiedzy z zakresu tematyki poszczególnych zajęć. Zrozumienie i przyswojenie całości wiedzy zweryfikowane zostanie w trakcie końcowej rozmowy zaliczającej przedmiot. Podsumowujące kryteria oceniania: Obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, weryfikująca przyswojenie całości wiedzy rozmowa sprawdzająca przyswojenie całości materiału w języku angielskim. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.