Gwiazdy, legendy, skandaliści - rzecz o teatrze nowoczesnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-GwLegSkand |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gwiazdy, legendy, skandaliści - rzecz o teatrze nowoczesnym |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W08 KU2_W18 KU2_W19 KU2_W20 KU2_U04 KU2_K08 |
Skrócony opis: |
Student zapozna się z problematyką recepcji teatralnej. |
Pełny opis: |
Student zapozna się z problematyką recepcji teatralnej. Przedmiotem zajęć będzie funkcjonowanie teatru współczesnego w obiegu społecznym. Studenci zapoznają się z problematyką: 1. Archiwizacji i dokumentacji teatru 2. Interpretacji teatru nowoczesnego 3. Analizy spektakli i znaczenia teatru 4. Umiejętności dostrzeżenia komunikacji teatralnej 5. Znajomości zasad komunikacji kulturowej. |
Literatura: |
Z. Raszewski, Teatr w świecie widowisk, Warszawa 1991.P. Pavis, Słownik terminów teatralnych, przeł. S. Świontek, Wrocław 2002.M. Carlson, Performans, przeł. E. Kubikowska, Warszawa 2007; H-T, Lehman, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska, M. Sugiera, Kraków 2004; P. Brook, Pusta przestrzeń, wstęp Z. Hübner, przeł. W. Kalinowski, Warszawa 1981; P. Brook, Ruchomy punkt, przeł. E. Guderian-Czaplińska i G. Ziółkowski, Wrocław-Poznań 2004; Sto przedstawień w opisach polskich autorów, red. Z. Raszewski, Wrocław 1993; M. Halberda i in., „Dziady” Adama Mickiewicza w inscenizacji Konrada Swinarskiego. Opis przedstawienia, Kraków 1998; M. Dzieduszycka, Apocalipsis cum figuris. Opis spektaklu, Kraków 1974; T. Kantor, Pisma, t. I-III, oprac. K. Pleśniarowicz, Kraków 2004-2005. Different texts to each classes. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student umie: - interpretować spektakle teatralne - analizować pracę reżysera, aktora, dramaturga - korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać - krytycznie czytać świadectwa recepcji - zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać - umie wypowiadać się na temat teatralny - umie formułować własną argumentację - zna zasady wpływania na audytorium |
Metody i kryteria oceniania: |
Metodą oceny będzie prezentacja, w której zawarte będą główne umiejętności ćwiczone na zajęciach. Bardzo dobry - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać, zna zasady wpływania na audytorium. Dobry - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią i umie ją odczytywać. Dostateczny - Student umie interpretować spektakle teatralne, korzystać z dokumentacji teatralnej i ją wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, zna zasady manipulacji widownią. Niedostateczny – Student nie umie interpretować spektakli teatralnych, korzystać z dokumentacji teatralnej i jej wyszukiwać, krytycznie czytać świadectwa recepcji, nie zna zasad manipulacji widownią i nie umie ich odczytywać, nie zna zasad wpływania na audytorium. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.