Nowy dramat w Polsce i na świecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KON-NowDram |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowy dramat w Polsce i na świecie |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Konwersatorium poświęcone najnowszej dramaturgii polskiej i obcej w lekturze oraz realizacjach teatralnych (scena, radio, telewizja). |
Pełny opis: |
Podczas zajęć będziemy dyskutowali na temat wybranych sztuk polskich i zagranicznych, które wspólnie przeczytamy, obejrzymy lub wysłuchamy. W pierwszym kroku skupimy się na poetyce interesujących nas dramatów oraz estetyce ich realizacji (teatralnej, radiowej lub telewizyjnej), w kroku drugim - podejmiemy ich problematykę. Sięgniemy po teksty o różnej konstrukcji i tematyce, postaramy się także odkryć ich kontekst - społeczny i kulturowy. W efekcie zajęcia pozwolą nam zapoznać się z najnowszymi trendami w dramaturgii polskiej i światowej. Teksty i pliki z nagraniami będą udostępniane. |
Literatura: |
Dramat polski: Malina Prześluga, Debil Marek Pruchniewski, Ciało moje Elżbieta Chowaniec, Gardenia Rafał Wojasiński, Obcy człowiek Małgorzata Sikorska Miszczuk, Walizka Wojciech Tomczyk, Norymberga Magdalena Drab, Słabi Tomasz Man, Idę, tylko zimno mi w stopy Antonina Grzegorzewska, La Pasionaria Dramat obcy: Jez Butterworth, Jerozolima (Wielka Brytania) Petr Zelenka, Skutki uboczne (Czechy) David van Reybrouck, Misja (Belgia), „Dialog” (11/2013) |
Metody i kryteria oceniania: |
Elementy analizy i interpretacji; dyskusja. Interpretacja wybranej sztuki. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.