Modern cultural management - approaches
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-L-LIMK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modern cultural management - approaches |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16 KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15 KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09 |
Skrócony opis: |
Celem tego kursu jest przedstawienie teorii efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim w sferze kultury, oraz poddania krytycznej dyskusji omawianych na konwersatorium zagadnień. Ma to pomóc przyszłym animatorom, trenerom, menadżerom czy liderom kultury w podniesieniu wydajności pracy tak w aspekcie indywidualnym jak również w przypadku pracy z kapitałem ludzkim. Jest to bardzo istotny, profesjonalny warsztat przygotowania zawodowego przyszłych pracowników sfery kultury zwłaszcza animatorów, menadżerów jak również osób na kierowniczych stanowiskach pracy i jako taki niezbędny element przygotowania studentów studiów 1 stopnia zarządzania kulturą do pełnienia przyszłych ról zawodowych Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. |
Pełny opis: |
Celem tego kursu jest przedstawienie teorii efektywnego zarządzania kapitałem ludzkim w sferze kultury, oraz poddania krytycznej dyskusji omawianych na konwersatorium zagadnień. Ma to pomóc przyszłym animatorom, trenerom, menadżerom czy liderom kultury w podniesieniu wydajności pracy tak w aspekcie indywidualnym jak również w przypadku pracy z kapitałem ludzkim. Jest to bardzo istotny, profesjonalny warsztat przygotowania zawodowego przyszłych pracowników sfery kultury zwłaszcza animatorów, menadżerów jak również osób na kierowniczych stanowiskach pracy i jako taki niezbędny element przygotowania studentów studiów 1 stopnia zarządzania kulturą do pełnienia przyszłych ról zawodowych Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim. Poszczególne zagadnienia: Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie Maksymalizacja zarządzania czasem Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy Zarządzanie stresem w miejscu pracy Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności Historia teorii zarządzania Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza. Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim |
Literatura: |
Literatura: Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; Teaching materials available in WNH Library Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury. Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page Literatura, do której odnoszę się w trakcie swoich zajęć: Further readings Polly Bird(2010) Improve your Time Management, Teach Yourself Ester Cameron & Mike Green (2004) Making Sense of Change Management, Cogan Page David C. Thomas, (2008) Cross-Cultural Management, Sage Publications Steve Radclife (2012) Leadership: Plain and simple, Financial Times Publishing International Senge, P.M. (1990)The Fifth Discipline,: The Art and Practice of the Learning Organization, New York, Doubleday/Currency. Stuart Wyatt, (2010) The secret Laws of Management: The 40 Essential Truths of Management, Business Plus Wiliamson, B. (1998) Lifelong learning: Essays in the Theory, Philosophy and Practice of Lifelong Learning. Leicester, National Institute of Adult and Continuing Education (NIACE) Elizabeth Marks (2011) Breaking Through Culture Shock: What You Need to Succeed in International Business, Nicholas Brealey Publishing David C. Thomas, (2008) Cross-Cultural Management, Sage Publications |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student uczestniczący w kursie Wymagania wstępne: Tyczy znajomości języka angielskiego: Płynność językowa na poziomie B2 KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16 KU1_W07 posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie upowszechniania kultury, metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą KU1_W15 ma uporządkowaną podstawową wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury KU1_W16 posiada orientację we współczesnym życiu kulturalnym oraz zna zasady aktywnego i systematycznego w nim uczestnictwa KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15 KU1_U03 samodzielnie formułuje problem badawczy oraz decyduje o doborze metod i narzędzi badawczych w zakresie kulturoznawstwa oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych KU1_U12 potrafi porozumiewać się ze specjalistami w zakresie kulturoznawstwa, także – w stopniu podstawowym – w języku obcym KU1_U14 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł KU1_U15 ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09 KU1_K01 ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie KU1_K02 zna zasady oraz rozumie potrzebę aktywnego uczestnictwa w bieżących wydarzeniach kulturalnych i społecznych KU1_K03 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne KU1_K04 umie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań KU1_K09 jest aktywnym i świadomym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Na każde zajęcia pisze skrypt abstrakt w języku angielskim 3-5 stron tekstu, który jest streszczeniem prezentowanej tematyki. Dodatkowo podaję literaturę przedmiotu, z którą powinni się przed zajęciami zapoznać. Po przedstawieniu poszczególnych zagadnień w trakcie konwersatorium dyskutujemy wspólnie wszystkie wyłaniające się zagadnienia szczegółowe. Studenci w tej części zajęć często pracują w małych grupach zadaniowych a następnie wyniki ich prac prezentowane są na forum przez wybranego zawsze innego sprawozdawcę. Te następnie dyskutowane są na forum ogólnym. Umożliwia to aktywizacje studentów, którzy często pomimo dużych kompetencji językowych maja opory w używaniu języków obcych. Aktywizując swoje komunikacji językowe w tym przypadku w języku angielskim studenci pracują aktywnie nad podniesieniem swoich zdolności interpersonalnych, retoryki, mediacji i komunikacji w sytuacjach społecznych w językach obcych. Niewątpliwie aktywne uczestnictwo w zajęciach jest jednym z walorów prowadzonych prze ze mnie zajęć. Drugim jest obowiązek przyswojenia wiedzy z zakresu tematyki poszczególnych zajęć. Zrozumienie i przyswojenie całości wiedzy z zakresu „zarządzania wiedzą” zweryfikowane zostanie w trakcie końcowej rozmowy zaliczającej przedmiot. Kryteria oceniania: Obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, weryfikująca przyswojenie całości wiedzy rozmowa sprawdzająca przyswojenie całości materiału w języku angielskim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.