Komunikacja międzykulturowa w praktyce zawodowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KU-M-II-1-KomMie |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja międzykulturowa w praktyce zawodowej |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU2_W09 KU2_U05 KU2_K02 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi praktykami funkcjonowania w środowisku biznesowym, składającym się z przedstawicieli wielu kultur. Podczas zajęć student zapozna się z podstawowymi znaczeniami i różnicami w rozumieniu symboli kulturowych, wykorzystywanych w praktyce zawodowej, mających wpływ na jakość komunikacji w zespole interdyscyplinarnym i międzynarodowym. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom cech wspólnych i różnic w funkcjonowaniu w biznesowym środowisku międzynarodowym, wynikających ze specyfiki działania samego przedsiębiorstwa/firmy, jak i z określonych determinant kulturowych reprezentowanych przez poszczególnych przedstawicieli określonych kultur, będących pracownikami jednej firmy. W ramach zajęć omówione zostaną następujące tematy: 1. Określenie, czym są relacje kulturowe i od czego zależy ich jakość 2. Stereotypy i uprzedzenia a komunikacja w firmie 3. Wartości kulturowe a funkcjonowanie firmy międzynarodowej 4. Zarządzanie wielokulturowością w firmie |
Literatura: |
1. Danuta Glondys, Małgorzata Bednarczyk, Komunikacje międzykulturowa, albo lepiej nie wychodź z domu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020 2. Jerzy Mikułowski- Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 1999 3. red. Urszula Kusiło, Polifonia, dialog i zderzenie kultur. Antologia tekstów z komunikacji międzykulturowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2007 https://www.ejournals.eu/pliki/art/11141/ |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Po zakończeniu zajęć student: - Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym (KU2_W09); -jest gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy (KU2_K02) -potrafi zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych (KU2_U05) |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, kształtujące. Bdb: Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; potrafi zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych Db: zna w dobrym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest gotów w satysfakcjonującym stopniu do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; potrafi, przy wsparciu, zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych Dst: Zna w niewielkim stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest dostatecznie gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; nie potrafi samodzielnie w pełni zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych Ndst: nie opanował wiedzy i umiejętności opisanych w przedmiotowych efektach uczenia się |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Karolina Zioło-Pużuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studenta: 15h- udział w zajęciach 30h- przygotowanie się do zajęć |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi praktykami funkcjonowania w środowisku biznesowym, składającym się z przedstawicieli wielu kultur. Podczas zajęć student zapozna się z podstawowymi znaczeniami i różnicami w rozumieniu symboli kulturowych, wykorzystywanych w praktyce zawodowej, mających wpływ na jakość komunikacji w zespole interdyscyplinarnym i międzynarodowym. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi praktykami funkcjonowania w środowisku biznesowym, składającym się z przedstawicieli wielu kultur. Podczas zajęć student zapozna się z podstawowymi znaczeniami i różnicami w rozumieniu symboli kulturowych, wykorzystywanych w praktyce zawodowej, mających wpływ na jakość komunikacji w zespole interdyscyplinarnym i międzynarodowym. Celem zajęć jest przybliżenie studentom cech wspólnych i różnic w funkcjonowaniu w biznesowym środowisku międzynarodowym, wynikających ze specyfiki działania samego przedsiębiorstwa/firmy, jak i z określonych determinant kulturowych reprezentowanych przez poszczególnych przedstawicieli określonych kultur, będących pracownikami jednej firmy. W ramach zajęć omówione zostaną następujące tematy: 1. Określenie, czym są relacje kulturowe i od czego zależy ich jakość 2. Stereotypy i uprzedzenia a komunikacja w firmie 3. Wartości kulturowe a funkcjonowanie firmy międzynarodowej 4. Zarządzanie wielokulturowością w firmie |
|
Literatura: |
1. Sowa-Behtane E., Relacje międzykulturowe, Wydawnictwo WAM, Kraków 2016 2. Paleczny T., Interpersonalne stosunki międzynarodowe, Wydawnictwo UJ, Kraków 2007 3.Matsumoto D., Juang L., Psychologia międzykulturowa, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.