Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Managerial dillemas. Between self-ruled discipline and institutional compliances. Theoretical approaches

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KU-SP-I-3-ManDil
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Managerial dillemas. Between self-ruled discipline and institutional compliances. Theoretical approaches
Jednostka: Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

KU1_W07 KU1_W15 KU1_W16

KU1_U03 KU1_U12 KU1_U14 KU1_U15

KU1_K01 KU1_K02 KU1_K03 KU1_K04 KU1_K09


Skrócony opis:

Celem tego kursu jest przedstawienie teorii efektywnego zarządzania

kapitałem ludzkim w sferze kultury, oraz poddania krytycznej dyskusji omawianych na konwersatorium zagadnień. Ma to pomóc przyszłym animatorom, trenerom, menadżerom czy liderom kultury w podniesieniu wydajności pracy tak w aspekcie indywidualnym jak

również w przypadku pracy z kapitałem ludzkim. Jest to bardzo istotny, profesjonalny warsztat przygotowania zawodowego przyszłych pracowników sfery kultury zwłaszcza animatorów, menadżerów jak również osób na kierowniczych stanowiskach pracy i jako taki niezbędny element przygotowania studentów studiów 1 stopnia zarządzania kulturą do pełnienia przyszłych ról zawodowych

Zajęcia będą prowadzone w języku angielskim.

Pełny opis:

Poszczególne zagadnienia:

1. Zagadnienia wprowadzające:

Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie

Maksymalizacja zarządzania czasem

Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy

Zarządzanie stresem w miejscu pracy

Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych

Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim

2. Teoria Zarządzania

Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności

Historia teorii zarządzania

Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza.

Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury

Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim

3. Dylematy zarządzania

Praca nad wybranymi artykułami z Harvard Business Review, tyczącymi dylematów współczesnego zarządzania. (lista podana w literaturze). Artykuły dostępne online.

Literatura:

Literatura:

Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online

Teaching materials available in WNH Library

Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself

Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page

Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury.

Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April

Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page

Wybrane artykuły z Harvard Business Review

Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody

Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation

Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses

Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options

Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First

Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships

Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on

Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Literatura, do której odnoszę się w trakcie swoich zajęć:

Further readings

Polly Bird(2010) Improve your Time Management, Teach Yourself

Ester Cameron & Mike Green (2004) Making Sense of Change Management, Cogan Page

David C. Thomas, (2008) Cross-Cultural Management, Sage Publications

Steve Radclife (2012) Leadership: Plain and simple, Financial Times Publishing International

Senge, P.M. (1990)The Fifth Discipline,: The Art and Practice of the Learning Organization, New York, Doubleday/Currency.

Stuart Wyatt, (2010) The secret Laws of Management: The 40 Essential Truths of Management, Business Plus

Wiliamson, B. (1998) Lifelong learning: Essays in the Theory, Philosophy and Practice of Lifelong Learning. Leicester, National Institute of Adult and Continuing Education (NIACE)

Elizabeth Marks (2011) Breaking Through Culture Shock: What You Need to Succeed in International Business, Nicholas Brealey Publishing

David C. Thomas, (2008) Cross-Cultural Management, Sage Publications

Wybrane artykuły z Harward Business Review

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania: Zajęcia prowadzone są tylko i wyłącznie w języku angielskim. Na każde zajęcia pisze skrypt abstrakt w języku angielskim 3-5 stron tekstu, który jest streszczeniem prezentowanej tematyki. Dodatkowo podaję literaturę przedmiotu, z którą powinni się przed zajęciami zapoznać.

Po przedstawieniu poszczególnych zagadnień w trakcie konwersatorium dyskutujemy wspólnie wszystkie wyłaniające się zagadnienia szczegółowe. Studenci w tej części zajęć często pracują w małych grupach zadaniowych a następnie wyniki ich prac prezentowane są na forum przez wybranego zawsze innego sprawozdawcę. Te następnie dyskutowane są na forum ogólnym. Umożliwia to aktywizacje studentów, którzy często pomimo dużych kompetencji językowych maja opory w używaniu języków obcych. Aktywizując swoje komunikacji językowe w tym przypadku w języku angielskim studenci pracują aktywnie nad podniesieniem swoich zdolności interpersonalnych, retoryki, mediacji i komunikacji w sytuacjach społecznych w językach obcych. Niewątpliwie aktywne uczestnictwo w zajęciach jest jednym z walorów prowadzonych prze ze mnie zajęć. Drugim jest obowiązek przyswojenia wiedzy z zakresu tematyki poszczególnych zajęć. Zrozumienie i przyswojenie całości wiedzy z zakresu „zarządzania wiedzą” zweryfikowane zostanie w trakcie końcowej rozmowy zaliczającej przedmiot.

Podsumowujące kryteria oceniania: Obecność na zajęciach, aktywność na zajęciach, weryfikująca przyswojenie całości wiedzy rozmowa sprawdzająca przyswojenie całości materiału w języku angielskim.

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)