Kultura artystyczna-sztuki piękne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-I-2-KulArSztP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultura artystyczna-sztuki piękne |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o kulturze i religii |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | KU1_W02 KU1_W05 KU1_U04 KU1_K02 |
Wymagania wstępne: | Zaliczanie wykładu z Kultury artystycznej w pierwszym semestrze |
Skrócony opis: |
Studenci uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną w zakresie sztuki awangardowej pierwszej połowy XX wieku. Zaobserwują ogromną „rozpiętość” dążeń artystycznych i wielość kierunków współistniejących w tym samym czasie, poznają bardziej szczegółowo: futuryzm, dadaizm, surrealizm, formizm, abstrakcję geometryczną, unizm. Uzyskaną wiedzę skonfrontują ze współczesnymi konsekwencjami wskazanych wyżej kierunków. |
Pełny opis: |
Studenci uzyskają podstawową wiedzę teoretyczną w zakresie sztuki awangardowej pierwszej połowy XX wieku. Zaobserwują ogromną „rozpiętość” dążeń artystycznych i wielość kierunków współistniejących w tym samym czasie, poznają bardziej szczegółowo: futuryzm, dadaizm, surrealizm, formizm, abstrakcję geometryczną, unizm. Uzyskaną wiedzę skonfrontują ze współczesnymi konsekwencjami wskazanych wyżej kierunków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy student: - rozumie znaczenie historii sztuki dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne między nimi powiązania; - zna podstawowe terminy z zakresu kultury artystycznej i uwarunkowania procesu twórczego. W zakresie umiejętności student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy oraz interpretacji działa sztuki, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesach historyczno-kulturowych. W zakresie kompetencji student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena formująca student kończąc ćwiczenia: na ocenę 5 (bdb.): - bardzo dobrze rozumie znaczenie historii sztuki dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne między nimi powiązania; - zna bardzo dobrze terminy z zakresu sztuk pięknych i uwarunkowania procesu twórczego; potrafi wyjaśnić znaczenie i rolę w kulturze: dzieła sztuki, twórczości artystycznej; zna wszystkie przywołane na zajęciach kierunki w sztuce początków XX wieku. - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy oraz interpretacji działa sztuki. Przygotowuje samodzielne wybrane zagadnienie. Sporządza poprawny opis dzieła sztuki (obrazu). - jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych. na ocenę 4 (db.): - dobrze rozumie znaczenie historii sztuki dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne między nimi powiązania; - zna dobrze terminy z zakresu sztuk pięknych; potrafi wyjaśnić znaczenie i rolę w kulturze: dzieła sztuki, twórczości artystycznej; zna trzy, przywołane na zajęciach, kierunki w sztuce początków XX wieku. - Sporządza poprawny opis dzieła sztuki (obrazu). Przygotowuje samodzielne wybrane zagadnienie. - jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych. na ocenę 3 (dst.): - w niewystarczającym stopniu rozumie znaczenie historii sztuki dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; - zna tylko wybrane terminy z zakresu sztuk pięknych; zna tylko dwa, przywołane na zajęciach, kierunki w sztuce początków XX wieku. - Przygotowuje samodzielne wybrane zagadnienie. Sporządza poprawny opis dzieła sztuki (obrazu). na ocenę 2 (ndst.): - nie rozumie rozumie znaczenie historii sztuki dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; - nie zna terminów z zakresu sztuk pięknych; nie zna przywołanych na zajęciach kierunków w sztuce początków XX wieku. - nie potrafi samodzielne opracować wybranego zagadnienie Ocena końcowa (egzamin na ocenę) na podstawie: - obecności na zajęciach w formie wykładów (wolno być raz nieobecnym, druga nieobecność powoduje konieczność zaliczenia wszystkich nieobecności, trzecia nieobecność stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów, uczęszczających na zajęcia) - przygotowania do zajęć i aktywności na zajęciach (za 2 aktywności udokumentowane plusem, można podnieść ocenę końcową z zajęć o pół oceny); - przygotowanie eseju/prezentacji na wybrany temat. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Pięcińska, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Anna Pięcińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Smaga, Joanna Zajkowska, Magdalena Złocka-Dąbrowska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Smaga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS - 2 punkty (60 godz.) - obecność na wykładach (15 godz.); - lektura do wykładów, umieszczona na platformie Moodle (25 godz.); - przygotowanie eseju/prezentacji na wybrany temat (15 godz.); - udział w konsultacjach (5 godz.). |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.