Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Branding

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KUZ-II-2-Brand
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Branding
Jednostka: Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

WIEDZA:

KU2_W07; KU2_W17


UMIEJĘTNOŚCI:

KU2_U01; KU2_U04


KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

KU2_K03; KU2_K08


Skrócony opis:

Przygotowanie do pracy wykorzystującej strategie marketingowe, oraz zarządzanie social media. Student dowiaduje się, czym jest branding, na czym polega budowanie wizerunku i zarządzanie marką, w tym także, na czym w praktyce polega pozycjonowanie marki w internecie oraz w mediach społecznościowych; jak współcześnie zmieniają się trendy zarządzania markami oraz nabywa praktycznych umiejętności budowania strategii marketingowych służących wzmocnieniu danego brandu.

Pełny opis:

Cel przedmiotu: Poznanie i wykorzystanie w praktyce teoretycznej wiedzy dotyczącej zarządzania markami, w tym najnowszych trendów wykorzystywanych w tzw. media labach (organizacjach start-upowych tworzących nowe strategie będące efektem wykorzystania wiedzy uniwersyteckiej przetestowanej w określonych przedsięwzięciach biznesowych). Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z budowaniem tożsamości marki, strategiami zarządzania markami oraz ich pozycjonowania w mediach społecznościowych. Zanalizujemy, jak poszczególne instytucje kulturalne wykorzystują swój potencjał jako polska marka za granicą; wskażemy te atrybuty marki, które przemawiają najsilniej do świadomości. Wykorzystując poszczególne elementy wiedzy teoretycznej, studenci po kierunkiem prowadzącego będą analizować i tworzyć elementy strategii marketingowej służącej wzmocnieniu marki. Podstawowym celem zajęć jest rozwinięcie świadomości, czym jest wartość brandu oraz co jest niezbędne do właściwego pozycjonowania marek w mediach społecznościowych, które są obecnie największym wyzwaniem każdej branży.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA:

EFEKT KIERUNKOWY:

- KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą.

- KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_W07

- wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki.

Ad. KU2_W17

- klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki;

- rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych;

- charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą).

UMIEJĘTNOŚCI:

EFEKT KIERUNKOWY:

KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych.

KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_U01

- klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe;

- porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców.

Ad. KU2_U04

- projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych;

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

EFEKT KIERUNKOWY:

KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne.

KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_K03

- wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką.

Ad. KU2_K08

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką;

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu.

OPIS ECTS

60 h - praca własna na zajęciach poprzez udział w dyskusji i aktywne uczestnictwo w analizie studiów przypadku, w tym także przygotowanie własnych elementów do projektu grupowego.

30 h - przygotowanie końcowej wersji projektu zaliczeniowego w grupie.

- aktywne uczestnictwo w zajęciach - 30 h =1 ECTS

- udział w analizowaniu case study - 30 h = 1 ECTS

- przygotowanie autorskie elementu/-ów składowych do projektu zaliczeniowego - 15 h = 0,5 ECTS

- przygotowanie projektu w grupie na zaliczenie - 15 h = 0,5 ECTS

90 h = 3 pkt ECTS

Metody i kryteria oceniania:

EFEKT KIERUNKOWY:

- KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą.

- KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury.

- KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych.

- KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście.

- KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne.

- KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury.

EFEKT PRZEDMIOTOWY:

Ad. KU2_W07

- wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki.

Ad. KU2_W17

- klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki;

- rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych;

- charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą).

Ad. KU2_U01

- klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe;

- porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców.

Ad. KU2_U04

- projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych;

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu.

Ad. KU2_K03

- wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką.

Ad. KU2_K08

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką;

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu.

KRYTERIA OCENIANIA:

Na ocenę niedostateczną:

Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.

Na ocenę dostateczną:

- objaśnia podsatwowe terminy z zakresu brandingu;

- opisuje daną markę, wskazując jej atrybuty, przy opisie potrafi wykorzystać poszczególne bazy danych do zdobycia odpowiednich informacji potrzebnych mu do opisu (KU2_U01).

Na ocenę dobrą:

- definiuje zagadnienia związane z zarządzaniem instytucjami kultury (KU2_W07), a w analizie problemowo samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje,

- konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki;

- proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu. (KU2_U04)

- pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką (KU2_K08).

Na ocenę bardzo dobrą:

- student bezbłędnie definiuje poszczególne zagadnienia związane z zarządzaniem markami z zakresu kultury, rozpoznaje i porównuje różne modele zarządzania instytucjami kultury w aspekcie strategii marketingowych i biznesowym (KU2_W17),

- wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki;

- prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście;

- podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu, wykazując się znajomością działań w dziedzinie kultury. (KU2_K08)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)