Branding
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-II-2-Brand |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Branding |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | WIEDZA: KU2_W07; KU2_W17 UMIEJĘTNOŚCI: KU2_U01; KU2_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE: KU2_K03; KU2_K08 |
Skrócony opis: |
Przygotowanie do pracy wykorzystującej strategie marketingowe, oraz zarządzanie social media. Student dowiaduje się, czym jest branding, na czym polega budowanie wizerunku i zarządzanie marką, w tym także, na czym w praktyce polega pozycjonowanie marki w internecie oraz w mediach społecznościowych; jak współcześnie zmieniają się trendy zarządzania markami oraz nabywa praktycznych umiejętności budowania strategii marketingowych służących wzmocnieniu danego brandu. |
Pełny opis: |
Cel przedmiotu: Poznanie i wykorzystanie w praktyce teoretycznej wiedzy dotyczącej zarządzania markami, w tym najnowszych trendów wykorzystywanych w tzw. media labach (organizacjach start-upowych tworzących nowe strategie będące efektem wykorzystania wiedzy uniwersyteckiej przetestowanej w określonych przedsięwzięciach biznesowych). Na zajęciach omówione zostaną zagadnienia związane z budowaniem tożsamości marki, strategiami zarządzania markami oraz ich pozycjonowania w mediach społecznościowych. Zanalizujemy, jak poszczególne instytucje kulturalne wykorzystują swój potencjał jako polska marka za granicą; wskażemy te atrybuty marki, które przemawiają najsilniej do świadomości. Wykorzystując poszczególne elementy wiedzy teoretycznej, studenci po kierunkiem prowadzącego będą analizować i tworzyć elementy strategii marketingowej służącej wzmocnieniu marki. Podstawowym celem zajęć jest rozwinięcie świadomości, czym jest wartość brandu oraz co jest niezbędne do właściwego pozycjonowania marek w mediach społecznościowych, które są obecnie największym wyzwaniem każdej branży. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: EFEKT KIERUNKOWY: - KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą. - KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury. EFEKT PRZEDMIOTOWY: Ad. KU2_W07 - wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki. Ad. KU2_W17 - klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki; - rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych; - charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą). UMIEJĘTNOŚCI: EFEKT KIERUNKOWY: KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście. EFEKT PRZEDMIOTOWY: Ad. KU2_U01 - klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe; - porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców. Ad. KU2_U04 - projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych; - konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki; - proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: EFEKT KIERUNKOWY: KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne. KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury. EFEKT PRZEDMIOTOWY: Ad. KU2_K03 - wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką. Ad. KU2_K08 - pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką; - wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki; - prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście; - podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu. OPIS ECTS 60 h - praca własna na zajęciach poprzez udział w dyskusji i aktywne uczestnictwo w analizie studiów przypadku, w tym także przygotowanie własnych elementów do projektu grupowego. 30 h - przygotowanie końcowej wersji projektu zaliczeniowego w grupie. - aktywne uczestnictwo w zajęciach - 30 h =1 ECTS - udział w analizowaniu case study - 30 h = 1 ECTS - przygotowanie autorskie elementu/-ów składowych do projektu zaliczeniowego - 15 h = 0,5 ECTS - przygotowanie projektu w grupie na zaliczenie - 15 h = 0,5 ECTS 90 h = 3 pkt ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EFEKT KIERUNKOWY: - KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury, oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą. - KU2_W17- ma uporządkowaną i rozbudowaną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury. - KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych. - KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście. - KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne. - KU2_K08 - jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury. EFEKT PRZEDMIOTOWY: Ad. KU2_W07 - wymienia i definiuje terminy z zakresu brandingu oraz strategii marketingowych służących pozycjonowaniu marki. Ad. KU2_W17 - klasyfikuje różne typy przekazów marketingowych służących kształtowaniu i wzmacnianiu marki; - rozpoznaje sposoby kształtowania brandów w grupach biznesowych; - charakteryzuje specyfikę marek z obszaru kultury, w tym szczególnie rozpoznaje elementy strategii nastawionych na poszczególne segmenty biznesowe; rozróżnia B2B (ang. business-to-business, czyli obszar funkcjonujący w relacji biznesowej między instytucjami) oraz B2C (ag. business-to-customer, czyli relacji biznesowej występującej pomiędzy instytucją a końcowym klientem-odbiorcą). Ad. KU2_U01 - klasyfikuje poszczególne kampanie, wskazując atrybuty marki, jej wartość, wskazać grupę odbiorców, typ przekazu, jego składowe; - porównuje różne atrybuty przykładowej marki oraz kreuje przekaz biorąc pod uwagę określoną grupę odbiorców. Ad. KU2_U04 - projektuje elementy strategii marketingowych pozycjonujących wybraną markę w mediach społecznościowych; - konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki; - proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu. Ad. KU2_K03 - wyciąga wnioski z opisów dotyczących różnych strategii zarządzania marką. Ad. KU2_K08 - pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką; - wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki; - prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście; - podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu. KRYTERIA OCENIANIA: Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną. Na ocenę dostateczną: - objaśnia podsatwowe terminy z zakresu brandingu; - opisuje daną markę, wskazując jej atrybuty, przy opisie potrafi wykorzystać poszczególne bazy danych do zdobycia odpowiednich informacji potrzebnych mu do opisu (KU2_U01). Na ocenę dobrą: - definiuje zagadnienia związane z zarządzaniem instytucjami kultury (KU2_W07), a w analizie problemowo samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, - konstruuje tożsamość brandu poprzez krytyczną analizę zastosowanych środków do stworzenia marki; - proponuje alternatywne grupy odbiorców w różnych opracowanych wersjach strategii marketingowych i porównuje zastosowane środki przekazu. (KU2_U04) - pracuje w zespole, dyskutując nad różnymi elementami strategii zarządzania marką (KU2_K08). Na ocenę bardzo dobrą: - student bezbłędnie definiuje poszczególne zagadnienia związane z zarządzaniem markami z zakresu kultury, rozpoznaje i porównuje różne modele zarządzania instytucjami kultury w aspekcie strategii marketingowych i biznesowym (KU2_W17), - wykazuje kreatywność w tworzeniu elementów strategii nastawionej na wzmocnienie danej marki; - prezentuje wnioski z pracy grupowej, osadza je w określonym kontekście; - podejmuje wyzwania w pracy grupowej, chętnie podejmując się nowych zadań oraz angażuje zespół w działania zmierzające do uzyskania jak najlepszego efektu, wykazując się znajomością działań w dziedzinie kultury. (KU2_K08) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.