Filozoficzne koncepcje kultury-wykład
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-KUZ-II-2-Fiknku-W |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Filozoficzne koncepcje kultury-wykład |
Jednostka: | Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Literatura: |
Platon, wybrane dialogi Foucault Michel, Nadzorować i karać, wyd. Aletheia 2016 Ernst Cassirer, Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, Czytelnik, Warszawa 1998 Nietzsche F., Z genealogii moralności, Wyd. Ziewarszawalona Sowa Freud Z, Kultura jako źródło cierpień, Aletheia, 2013 Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Sic!, 2004 Emocje w kulturze [red. M. Rajtar, J. Straczuk], Warszawa 2008 Wojciech Burszta, Antropologia kultury, Zysk i S-ka, 1997 Ewa Nowicka, Świat człowieka, świat kultury, PWN Warszawa 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat teorii kultury i ich rozwoju Ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kulturoznawstwa z dziedzinami nauki i dyscyplinami nauk humanistycznych oraz częściowo nauk społecznych pozwalając na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dziedzin naukowych Student samodzielnie formułuje problem badawczy za podstawę mając analizę prac innych autorów oraz syntezę różnych idei i poglądów; posługuje się metodami integrowania wiedzy, wzajemnego oświetlania stanowisk badawczych oraz spójności metodologicznej nauki o kulturze Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; jest aktywnym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury Student potrafi scharakteryzować podstawowe koncepcje kultury rozwijające się na gruncie filozofii. Zna podstawowe terminy i nazwiska oraz koncepcje. Umie interpretować poszczególne zjawiska kultury / wydarzenia w odniesieniu do koncepcji filozofii kultury. Potrafi odnaleźć zależności pomiędzy rozwojem myśli filozoficznej a koncepcjami kultury, antropologii kulturowej. Umie wskazać / rozpoznać specyfikę kulturową danego obszaru / dziedziny. Student posiada kompetencje krytycznego odczytywania, interpretowania, wydarzeń i tekstów kultury, rozpoznawania koncepcji kulturowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin: praca pisemna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.