Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Propedeutyka wiedzy o multimediach i komunikacji medialnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-KUZ-W-PWOM.1
Kod Erasmus / ISCED: 08.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Propedeutyka wiedzy o multimediach i komunikacji medialnej
Jednostka: Instytut Filologii Klasycznej i Kulturoznawstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

K_W04

K_U12

K_K10

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

1. Zapoznanie ze specyfiką zjawiska multimediów.

2. Analiza relacji między mediami elektronicznymi a szeroko pojętą kulturą współczesną.

3. Zdobycie podstawowej wiedzy teoretycznej opisującej multimedia.

4. Kształcenie indywidualnej postawy światopoglądowej wobec współczesnej kultury multimedialnej.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

1. Zarys historii kulturowej sytuacji komunikacyjnej.

2. Rewolucja elektroniczna - narodziny społeczeństwa informacyjnego.

3. Charakterystyka podstawowych kategorii dotyczących postmodernizmu jako narzędzi opisu cyberkultury.

4. Kulturowe zjawisko simulacrum.

5. Potencjalne zagrożenia generowane przez multimedia.

6. Charakterystyka pojęcia interaktywności.

7. Sztuka w świecie cyberkultury.

8. Sztuka tradycyjna wobec multimediów - literatura, teatr, film.

9. Kultura multimedialna a postęp naukowo-techniczny - perspektywy rozwoju.

10. Filozoficzne konsekwencje upowszechnienia zjawiska multimediów i rzeczywistości wirtualnej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

(1) Potrafi krytycznie analizować i oceniać nowoczesne przekazy medialne (internet, telewizja, radio, reklama, prasa, teledyski).

(2) Zdobywa narzędzia pozwalające rekonstruować środki perswazji i sposoby, dzięki którym media formułują swój przekaz. Potrafi skonfrontować zagadnienia teoretyczne z proponowanym na zajęciach materiałem audiowizualnym, który stanowi wyrazistą egzemplifikację zarysowanej problematyki.

(3) Rozpoznaje i rozumie istotę przemiany paradygmatów kulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem pozycji i dominacji internetu, pojęcia globalizacji i szerokiego tła kultury popularnej.

ECTS:

Udział w konwersatorium: 15

Przygotowanie do zajęć: 10

Konsultacje: 5

Napisanie referatu: 10

Samodzielne opracowanie zagadnień lekturowych: 35

Suma godzin: 75

Liczba ECTS = 75 / 25 = 3

Metody i kryteria oceniania:

(1) kontrola obecności

(2) ocena ciągła (przygotowanie do zajęć, aktywność, referaty i udział w dyskusji)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)