Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WH-MU-I-3-SemLic-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Humanistycznych
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6FbkoYzIJi8XZGWeDH7-A4s7qjrUpjNj-sqZp1FtGZo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d53d0ca2-5bb2-4419-aec0-aff538f7955e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Muz1_W01

Muz1_W04

Muz1_W05

Muz1_U01

Muz1_U02

Muz1_U04

Muz1¬_U07

Muz1_K01

Muz_K02

Wymagania wstępne:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

W ZAKŁADCE STRONA WWW PODANO LINK DO SPOTKAŃ ONLINE W CZASIE PRACY ZDALNEJ

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Literatura:

Literatura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Przygotowanie pracy licencjackiej opartej na wiedzy z zakresu muzeologii i muzealnictwa oraz historii sztuki. Pogłębione poznanie metodologii badań charakterystycznych dla tych dyscyplin.

Student, który ukończył seminarium:

- posiada wiedzę w zakresie metodologii badań nauk humanistycznych oraz ma świadomość specyfiki prowadzenia badań muzealniczych,

- sprawnie posługuje się terminologią z zakresu muzeologii, muzealnictwa, historii sztuki.

- ma wiedzę ogólną o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla muzeologii z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych,

- posiada szczegółową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o sztuce oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych,

- potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie muzeologii, muzealnictwa, historii sztuki,

- Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z źródłowe, dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji,

- samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście,

- posiada umiejętność formułowania własnych opinii na temat badanego problemu

- ma świadomość znaczenia zachowania dorobku kulturowego ludzkości,

- ma świadomość własnej i wspólnej odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego jako znaków tożsamości człowieka we współczesnym zglobalizowanym świecie,

- jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego.

OPIS ECTS - 13 pkt odpowiednio w 3 semestrach (sem 1 - 3 ects, sem 2 - 5 Ects, sem 3 - 5 ects)

Udział w seminarium - w pierwszym roku 30 godz. = 1 ects, w drugim roku 60 godz.= 2 ects

Przygotowanie do seminarium - w pierwszym roku 30 godz.= 1 ects, opracowanie planu pracy, wstępnego stanu badań, przygotowanie referatu 15 godz. 1 ects, w drugim roku przygotowanie referatów/wystąpień ustnych 30 godz. = 1 ects, lektura 30 godz. = 1 ects

Konsultacje - w drugim roku: 30 godz. = 1 ests

napisanie pracy licencjackiej: 5 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe na podstawie udziału w dyskusji podczas seminarium,

ocena za fragment pracy.

Student uzyskuje ocenę w pierwszym roku studiów (sem. letni 2 roku studiów) gdy sformułuje wstępny temat pracy, przedstawi wstępny plan oraz podejmie próbę formułowania problemu badawczego, przedstawi w formie pisemnej wstępny stan badań.

Student uzyskuje ocenę w drugim roku studiów w sem. zimowym, gdy przedłoży min. rozdział pracy, a w sem. letnim 3 roku studiów, gdy przedstawi gotową pracę, która spełnia wymogi pracy licencjackiej.

Praktyki zawodowe:

n/d

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Skrzydlewska, Anna Wiśnicka
Prowadzący grup: Anna Wiśnicka
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6FbkoYzIJi8XZGWeDH7-A4s7qjrUpjNj-sqZp1FtGZo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=d53d0ca2-5bb2-4419-aec0-aff538f7955e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Literatura:

Literatura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Wymagania wstępne:

n/d

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Skrzydlewska, Joanna Zajkowska, Karolina Zioło-Pużuk
Prowadzący grup: Beata Skrzydlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Udział w seminarium: 30 h

Samodzielne przygotowanie dwóch rozdziałów pracy: 30 h

Analiza materiałów źródłowych i opracowań: 30 h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Zasadniczy cel przedmiotu stanowi opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiający przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzone badania naukowe.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest opanowanie podstaw warsztatu naukowego umożliwiające przygotowanie pracy licencjackiej w oparciu o wcześniej przeprowadzoną kwerendę naukową i badania.

Studenci opanowują techniki przygotowywania pracy o charakterze naukowym, tzn. umiejętność prowadzenia kwerendy, w bibliotekach, archiwach, muzeach). Zdobywają umiejętność pozyskiwania materiału tekstowego i ikonograficznego. Samodzielnie przygotowują stanu badań, zestawiają bibliografię. Nabywają umiejętność konstrukcji i redakcji tekstu naukowego. W dalszej kolejności uczą się edytorskiego opracowania tekstu, tworzenia odsyłaczy i katalogów oraz i opanowują zasady cytowania.

Treści merytoryczne:

Współczesny warsztat badawczy humanisty.

Zasady przygotowywania i wykorzystywania opracowań naukowych.

Zasady konstruowania wywodu naukowego.

Kompozycja pracy licencjackiej.

Elementy stylistyki tekstu naukowego.

Zasady edytorskie przygotowania humanistycznych prac naukowych.

Problematyka plagiatu, ochrony własności intelektualnej, praw autorskich.

Literatura:

Literatura:

1. Umberto Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001.

Pozostała literatura to specjalistyczne publikacje związane z problematyką podejmowaną przez studenta w jego pracy licencjackiej.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Skrzydlewska, Joanna Zajkowska
Prowadzący grup: Beata Skrzydlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)