Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WH-MU-SP-I-3-KrMar |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie marki na rynku sztuki. Kreowanie wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Kreowanie marki galerii |
Jednostka: | Wydział Nauk Humanistycznych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a76ce9bfd3bf141cd83ef2e4572144f14%40thread.tacv2/conversations?groupId=6f1efb32-ac21-484e-a5a5-4c5deac9fe9e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | W02; W09; W13 U02; U03; U04; U05; U16 K01; K06; K07 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami wpływającymi na kreowanie marki na rynku sztuki, wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. |
Pełny opis: |
Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z zasadami i mechanizmami wpływającymi na kreowanie marki na rynku sztuki, wizerunku artysty, marszanda i antykwariusza. Na zajęciach studenci zapoznają się z podstawową terminologią. Podczas zajęć studenci zapoznają się z wiedzą dotyczącą historii, mechanizmów i tendencji rynku dzieł sztuki Polsce. Poznają specjalistyczną terminologię. Zdobędą wiedzę na temat tego jak szukać informacji o wartości rynkowej dzieł sztuki. Poznają zasady działania stacjonarnych i wirtualnych domów aukcyjnych. |
Literatura: |
Bryl M., Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów, Warszawa 2016. Koll J., Silna marka. Istota i kreowanie, Warszawa 2001. Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2019, Warszawa 2019. Rynek sztuki w Polsce. Raport artinfo.pl 2020, Warszawa 2020. Szymańska-Palaczyk A., Marka artystyczna jako fenomen społeczny. Tworzenie, zróżnicowanie i role marek artystycznych we współczesnej Polsce. Raport z badań, Poznań 2015. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty wiedzy: Student zna podstawową terminologię. Student zna i rozumie zastosowania nowych technologii. Student zna mechanizmy wpływające na kreowanie marki, marszanda, antykwariusza, galerii w Polsce. Efekty umiejętności: Student potrafi samodzielnie sformułować i analizować problemy badawcze samodzielnie wyszukiwać literaturę specjalistyczną, potrafi sprawdzać aktualne i archiwalne notowania aukcyjne dzieł sztuki. Student potrafi posługiwać się nowoczesnymi metodami i narzędziami informatycznymi (ITC). Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować w praktyce właściwą terminologię. Student posiada umiejętność logicznego formułowania wypowiedzi. Student potrafi posługiwać się językiem polskim zgodnie z najwyższymi standardami poprawności językowej oraz kultury komunikacji. Efekty kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę konieczności ciągłego samokształcenia oraz konsultacji z ekspertami. Student jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje działania. Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranej ścieżki kształcenia przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda e-learningowa na MS Teams, platforma Modle. Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez przygotowane przez studentów referaty na zajęcia, pisemne prace zaliczeniowe oraz zaliczenie ustne na koniec semestru. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.