Metodyka prawa kanonicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WK-S-M-W |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka prawa kanonicznego |
Jednostka: | Wydział Prawa Kanonicznego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | prawo kanoniczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PK_W09, PK_W10 PK_U09 |
Wymagania wstępne: | Ukończony pierwszy rok studiów z zakresu prawa kanonicznego. |
Skrócony opis: |
W ramach zajęć studenci poznają podstawy prowadzenia działalności naukowej, w szczególności w zakresie przygotowywania pracy dyplomowej. Ponadto nabędą podstawowe umiejętności w zakresie komunikacji naukowej - wystąpień konferencyjnych oraz publikacji artykułów naukowych oraz popularnonaukowych, co pozwoli im podjęcie dalszej pracy badawczej w ramach studiów lub w ramach kształcenia doktorantów. |
Pełny opis: |
1. Sposoby komunikacji naukowej - konferencje, publikacje 2. Seminarium naukowe - cele, elementy, efekty 3. Naukowych charakter pracy dyplomowej 4. Fazy powstawania pracy naukowej 5. Konstrukcja pracy naukowej - temat pracy i plan 6. Sposoby gromadzenia i pozyskiwania materiału naukowego 7. Literatura kanonistyczna i literatura pomocnicza 8. Redakcja pracy naukowej - cytacja, bibliografia, aneksy, wykaz skrótów i skrótowców Metody oceny: 1. Aktywność na zajęciach. 2. Przygotowanie i przedstawienie podczas zajęć opracowanego samodzielnie wystąpienia konferencyjnego lub krótkiego tekstu autorskiego o charakterze popularnonaukowym. |
Literatura: |
A. Pullo, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2001, A. Sastre Santos, Metologia giuridica, Roma 1985. W. Wenz, A.Czapiga, K. F. Papciak, Wokół metodologii i metodyki pracy naukowej, Wrocław 2007. Z. Sruzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2020. Literatura dodatkowa: H. Izdebski, A. Łazarska, Metodologia dysertacji doktorskiej dla prawników. Teoria i praktyka, Warszawa 2022. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1. Student zna podstawową terminologię związaną z pisaniem pracy dyplomowej. EK. 2. Student posiada uporządkowaną znajomość poszczególnych faz pisania pracy dyplomowej. EK. 3. Student posiada podstawową wiedzę co do różnych form prac naukowych. EK. 4. Student potrafi praktycznie aplikować teoretyczną wiedzę w przedmiocie pisania pracy dyplomowej EK. 5. Student formułuje w mowie i na piśmie podstawowe problemy związane z pisaniem prac dyplomowych. EK. 6. Student wykorzystuje źródła informacji związane z pisaniem prac dyplomowych. EK 7. Student potrafi zaplanować i zorganizować pracę związaną z prowadzonymi ćwiczeniami EK. 8. Student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, poprzez udział w prowadzonych ćwiczeniach. Punkty ECTS: 2 Wykład 30 h - 1 ECTS. Konsultacje 10 h - 1/3 ECTS. Przygotowanie do zajęć 20 2/3 ECTS Razem 60 h - 2 ECTS. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy. Ocenie podlegać będą: 1. Aktywność na zajęciach. 2. Przygotowanie i przedstawienie podczas zajęć opracowanego samodzielnie wystąpienia konferencyjnego lub krótkiego tekstu autorskiego o charakterze popularnonaukowym. W ramach zajęć student prezentuje wybraną przez siebie formę - krótki (do 15 min) referat popularnonaukowy lub artykuł naukowy opracowany samodzielnie. Ocenie podlega sposób prezentacji oraz prawidłowość podjęcia zagadnienia. Wiedza ocena 2 (ndst): Student nie zna podstawowej terminologii związanej z pisaniem pracy dyplomowej; nie posiada wiedzy w przedmiocie poszczególnych faz pisania pracy dyplomowej; nie ma wiedzy co do różnych form pracy naukowej. ocena 3 (dst): Student zna w ograniczonym stopniu podstawową terminologię związaną z pisaniem pracy dyplomowej; ma słabo uporządkowaną znajomość w przedmiocie poszczególnych faz pisania pracy dyplomowej; posiada znacznie ograniczoną wiedzę co do rożnych form pracy naukowej. ocena 4 (db). Student zna w pełni podstawową terminologię związaną z pisaniem pracy dyplomowej; ma średnio uporządkowaną znajomość w przedmiocie poszczególnych faz pisania pracy dyplomowej; posiada częściową wiedzę co do różnych from pracy naukowej. ocena 5 (bdb). student zna w pełni terminologię związaną z pisaniem pracy dyplomowej; ma w pełni uporządkowaną znajomość w przedmiocie poszczególnych faz pisania pracy dyplomowej; posiada kompletną wiedzę co do różnych from pisania pracy naukowej. Umiejętności Ocena 2 (ndst). Student nie potrafi aplikować teoretycznej wiedzy w procesie pisania pracy dyplomowej; student nie potrafi formułować w słowie i na piśmie podstawowych problemów związanych z pisaniem pracy dyplomowej; student nie potrafi wykorzystać źródeł informacji związanych z pisaniem pracy dyplomowej. Ocena 3 (dst). Student potrafi w ograniczonym stopniu aplikować teoretyczną wiedzę w procesie pisania pracy dyplomowej; jedynie częściowo potrafi w słowie i na piśmie formułować podstawowe problemy związane z pisaniem pracy dyplomowej; w stopniu dostatecznym potrafi wykorzystać źródła informacji związane z pisaniem pracy dyplomowej. Ocena 4 (db). Student potrafi właściwie aplikować teoretyczną wiedzę w procesie pisania pracy naukowej; potrafi zadowalająco w słowie i na piśmie formułować podstawowe problemy związane z pisaniem pracy dyplomowej; potrafi w zadowalającym stopniu wykorzystać źródła informacji związane z pisaniem pracy dyplomowej Ocena 5 (bdb). Student całkowicie poprawnie aplikować wiedzę teoretyczną w procesie pisania pracy dyplomowej; potrafi bezbłędnie w słowie i na piśmie formułować podstawowe problemy związane z pisaniem pracy dyplomowej; potrafi w optymalnym stopniu wykorzystać źródła informacji związane z pisaniem pracy dyplomowej. Kompetencje ocena 2 (ndst). Student nie potrafi zorganizować i zaplanować pracy związanej z prowadzonymi ćwiczeniami; student nie zupełnie nie angażuje się w prowadzone ćwiczenia. ocena 3 (dst). Student potrafi w ograniczonym stopniu zorganizować i zaplanować pracę związaną z prowadzonymi ćwiczeniami; student w stopniu dostatecznym angażuje się prowadzone ćwiczenia. ocena 4 (db). Student potrafi właściwie zorganizować i zaplanować pracę związaną z prowadzonymi ćwiczeniami; student w stopniu zadowalającym angażuje się w prowadzone ćwiczenia. ocena 5 (bdb). Student potrafi prawidłowo zorganizować i zaplanować pracę związaną z prowadzonymi ćwiczeniami; bardzo aktywnie angażuje się w prowadzone ćwiczenia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ginter Dzierżon | |
Prowadzący grup: | Ginter Dzierżon | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aE4xKFNkJxP7RXudI8rKolUpaQazInnaw5_uf4n73uQU1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e4566337-c4dc-45fe-aa34-393aed030db9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: podstawowy Cele przedmiotu: wiedza, rozumienie, zastosowanie Wymagania wstępne:Zaliczony I semestr III roku studiów |
|
Pełny opis: |
W zajęciach zsotaną ukazanae etapy pisania pracy naukowej. Będą prowadzone na platformie MS Teams W ich skłąd wejdą następujące treści merytoryczne dotyczące problematyki seminarium naukowe i jego rodzajów, zagadnienia charaktweru prac prowadzzonych na seminrium nakowym,oraz kwestii faz pisania prac naukpwych. |
|
Literatura: |
A. Pullo, Prace magisterskie i licencjackie, Warszawa 2001, W. Wenz, A.Czapiga, K. F. Papciak, Wokół metodologii i metodyki pracy naukowej, Wrocław 2007. Z. Sruzik, Metodyka pisemnych prac anukowych, Warszawa 2020. |
|
Wymagania wstępne: |
Zajęcia będa prowadzone w sytemie hybrydowym; zajećia zdalne na platformie MSTeams |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Igor Kilanowski | |
Prowadzący grup: | Igor Kilanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Punkty ECTS: 2 Udział w zajęciach 30 h - 1 ECTS. Konsultacje 10 h - 1/3 ECTS. Przygotowanie do zajęć 20 2/3 ECTS Razem 60 h - 2 ECTS. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Igor Kilanowski | |
Prowadzący grup: | Igor Kilanowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.