Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium chemiczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WM-CH-427
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium chemiczne
Jednostka: Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki chemiczne

Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

CH2_W01; CH2_U02; CH2_U03; CH2_U14; CH2_U16; CH2_K05

Wymagania wstępne:

Język angielski, poziom B2

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest ćwiczenie umiejętności krytycznego czytania obcojęzycznych tekstów naukowych, doskonalenie technik przekazywania wiedzy oraz opanowanie technik wystąpień publicznych. Studenci wybierają związane z chemią teksty anglojęzyczne spośród pism naukowych lub popularnonaukowych. Po zapoznaniu się z ich treścią (praca domowa), przedstawiają ją w postaci komunikatu audytorium składającego się ze studentów i prowadzącego zajęcia. Potem odpowiadają na stawiane z sali pytania związane z referowanym tematem.

Pełny opis:

1. Zajęcia organizacyjne

2. Prezentacja wybranego materiału.

3. Prezentacja wybranego materiału.

4. Prezentacja wybranego materiału.

5. Prezentacja wybranego materiału.

6. Prezentacja wybranego materiału.

7. Prezentacja wybranego materiału.

8. Prezentacja wybranego materiału.

9. Prezentacja wybranego materiału.

10. Prezentacja wybranego materiału.

11. Prezentacja wybranego materiału.

12. Prezentacja wybranego materiału.

13. Prezentacja wybranego materiału.

14. Prezentacja wybranego materiału.

15. Prezentacja wybranego materiału.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Publikacje dobrane do omawianego materiału

Literatura uzupełniająca:

1. Publikacje dobrane do omawianego materiału

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Dla wykładu i ćwiczeń:

EK1. Rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią

EK2. Przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową

EK3. Odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji

EK4. Ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów

Opis ECTS:

uczestnictwo w zajęciach: 30h

przygotowanie do zajęć: 0h

przygotowanie do weryfikacji: 17h

konsultacje z prowadzącym: 3h

Razem 50h, 2 ECTS

Metody dydaktyczne: prezentacja

Metoda weryfikacji efektów kształcenia: prezentacja

Metody i kryteria oceniania:

Metody weryfikacji efektów kształcenia:

EK1-EK5: prezentacja

EK1:

5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią

4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie, lecz niekonsystentnie rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2.0: weryfikacja nie wykazuje, że rozszerza swoją wiedzę o aktualne tematy związane z chemią, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EK2:

5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową

4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2.0: weryfikacja nie wykazuje, że przedstawia w formie prezentacji wybrane zagadnienie, omawiając wybraną przez siebie literaturę naukową, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EK3:

5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji

4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2.0: weryfikacja nie wykazuje, że odpowiada na pytania dotyczące prezentowanego materiału w dyskusji po prezentacji, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EK4:

5.0: weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów

4.5: weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

4.0: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę.

3.5: weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie, lecz niekonsystentnie ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3.0: weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2.0: weryfikacja nie wykazuje, ocenia krytycznie (w formie pisemnej) wystąpienia kolegów, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75 oraz na bazie podanej niżej reguły: ● jeśli każda z ocen końcowych za zajęcia powiązane jest pozytywna i ich średnia wynosi y, to x wyznacza się ze wzoru x=st((y+z)/2), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1 ● jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2.

)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Waluk
Prowadzący grup: Jacek Waluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Waluk
Prowadzący grup: Jacek Waluk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)