Inorganic chemistry
General data
Course ID: | WM-CH-S1-E3-CHN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Inorganic chemistry |
Name in Polish: | Chemia nieorganiczna |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences. |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
3.00
OR
4.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | chemical sciences |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) CH1_W03; CH1_W04; CH1_W11; CH1_W12; CH1_W16; CH1_U01; CH1_U15; CH1_U17; CH1_U20 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Full description: |
(in Polish) Pierwsza część wykładu przybliża podstawowe pojęcia używane w chemii nieorganicznej. Druga część poświęcona jest zwięzłemu opisowi wybranych grup układu okresowego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Dla wykładu: EU1- tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego EU2- posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z właściwościami i reaktywnością pierwiastków (kwasowość/zasadowość, izoelektronowość, energia orbitalna itp.) EU3- potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne EU4- omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków EU5- posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne EU6- wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej Dla ćwiczeń: EU1 - szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.) EU2 - potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków EU3- potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR EU4 - opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Dla wykładu: EU1: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU2: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU3: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU4 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU5: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU6: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę Dla ćwiczeń: EU1: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.) 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU2: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU3: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę EU4: 5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości 4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę 2 - weryfikacja nie wykazuje, że opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Classes, 15 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dominik Kurzydłowski | |
Group instructors: | Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dominik Kurzydłowski | |
Group instructors: | Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS) przygotowanie do zajęć: 25h przygotowanie do weryfikacji: 17h konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS) RAZEM: 85 h (3 ECTS) |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
WYK
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | Dominik Kurzydłowski | |
Group instructors: | Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS) przygotowanie do zajęć: 25h przygotowanie do weryfikacji: 17h konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS) RAZEM: 85 h (3 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.