Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Chemia nieorganiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WM-CH-S1-E3-CHN
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Chemia nieorganiczna
Jednostka: Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki chemiczne

Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

CH1_W03; CH1_W04;

CH1_W11; CH1_W12;

CH1_W16; CH1_U01;

CH1_U15; CH1_U17;

CH1_U20

Wymagania wstępne:

Brak

Pełny opis:

Pierwsza część wykładu przybliża podstawowe pojęcia używane w chemii nieorganicznej. Druga część poświęcona jest zwięzłemu opisowi wybranych grup układu okresowego.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Dla wykładu:

EU1- tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego

EU2- posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z właściwościami i reaktywnością pierwiastków (kwasowość/zasadowość, izoelektronowość, energia orbitalna itp.)

EU3- potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne

EU4- omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków

EU5- posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne

EU6- wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej

Dla ćwiczeń:

EU1 - szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.)

EU2 - potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków

EU3- potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR

EU4 - opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości

Metody i kryteria oceniania:

Dla wykładu:

EU1:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia właściwości najważniejszych pierwiastków chemicznych i ich związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU2:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że tłumaczy właściwości pierwiastków na podstawie układu okresowego, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU3:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi opisać podstawowe rodzaje wiązań chemicznych korzystając z teorii wiązań walencyjnych, orbitali molekularnych, uwzględniając również oddziaływania elektrostatyczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU4

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że omawia trendy we właściwościach i reaktywności pierwiastków grup głównych na podstawie wybranej grupy związków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU5:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że posługuje się podstawowymi pojęciami służącymi do opisu ciała stałego; potrafi opisać podstawowe struktury krystaliczne, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU6:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia podstawowe aspekty chemii koordynacyjnej, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

Dla ćwiczeń:

EU1:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.)

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że szereguje pierwiastki względem ich właściwości (promień atomowy, energia jonizacji itp.), ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU2:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi wyliczyć podstawowe właściwości związków na podstawie właściwości tworzących je pierwiastków, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU3:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że potrafi przewidzieć geometrię prostych molekuł bazując na teorii VSEPR, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

EU4:

5 - weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości

4,5 - weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

4 -weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3,5 - weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

3 - weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę

2 - weryfikacja nie wykazuje, że opisuje sposób wiązania się pierwiastków z związkach i na tej podstawie przewiduje ich właściwości, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Kurzydłowski
Prowadzący grup: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Kurzydłowski
Prowadzący grup: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS)


przygotowanie do zajęć: 25h

przygotowanie do weryfikacji: 17h

konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS)

RAZEM: 85 h (3 ECTS)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominik Kurzydłowski
Prowadzący grup: Magdalena Ceborska, Dominik Kurzydłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

uczestnictwo w zajęciach: 30h (1,1 ECTS)


przygotowanie do zajęć: 25h

przygotowanie do weryfikacji: 17h

konsultacje z prowadzącym: 13h (0,6 ECTS)

RAZEM: 85 h (3 ECTS)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)