Seminarium specjalistyczne I (licencjat)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-CH-SEM-I |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium specjalistyczne I (licencjat) |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki chemiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Pełny opis: |
Seminarium specjalistyczne I (licencjat) to pierwsze seminarium naukowe wygłaszane przez studenta(kę) na studiach I stopnia. Jego celem jest nauczenie studenta ustnej prezentacji, wspomaganej środkami audiowizualnymi, najnowszych osiągnięć naukowych w wybranej dziedzinie chemii oraz w tematyce będącej przedmiotem pracy licencjackiej. |
Literatura: |
1. Literatura podstawowa G. Królik, Autoprezentacja. Podręcznik., Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2004. 2. Literatura uzupełniająca B. Lunden, L. Rosell, Techniki Prezentacji, BL Info Polska, 2006. 3. Literatura specjalistyczna Monografie oraz oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe wskazane przez opiekuna naukowego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia. EK1. Prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej. EK2. Przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wskazanego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji. EK3. Bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych. EK4. Dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych. EK5. Ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii. Opis ECTS. 1. Uczestnictwo w zajęciach: 15 godz. 2. Przygotowanie do zajęć: 1 godz. 3. Przygotowanie do weryfikacji: 9 godz. 4. Konsultacje z prowadzącym: 5 godz. ------------------------------------------------------------------- Razem: 30 godz., tj. 1 punkt ECTS. |
Metody i kryteria oceniania: |
EK1. Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej. Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 2. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje informacje zaczerpnięte z literatury specjalistycznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. EK2. Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji. Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że przygotowuje prezentację, w której w zwięzły i klarowny sposób przedstawia zagadnienia związane ze stanem wiedzy odnoszącej się do wybranego tematu pracy licencjackiej oraz odpowiada na zadawane przez słuchaczy pytania związane z tematem prezentacji, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę. EK3. Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych. Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że bierze udział w dyskusji, dąży do wyjaśnienia problemów dla niego niezrozumiałych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę. EK4. Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych. Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że dba o rzetelny sposób przedstawienia osiągnięć swoich poprzedników i innych grup badawczych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę. EK5. Ocena 5. Weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii. Ocena 4,5. Weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 4. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3,5. Weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 3. Weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. Ocena 2. Weryfikacja nie wykazuje, że ma świadomość konieczności opanowania języka angielskiego jako narzędzia umożliwiającego dostęp do aktualnego stanu wiedzy w dziedzinie chemii, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę. Ocena końcowa x jest obliczana na podstawie wartości st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75 oraz na bazie podanej niżej reguły: ● x wyznacza się ze wzoru x=st(z), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Cieplak, Włodzimierz Kutner, Karol Makuch, Piyush Sindhu Sharma | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Kutner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Kutner | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Kutner | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | CH1_W19, CH1_W22, CH1_U01, CH1_U03, CH1_U05, CH1_U11, CH1_U12, CH1_U13, CH1_U17, CH1_U19, CH1_U21, CH1_K04, CH1_K05. |
|
Literatura: |
1. Literatura podstawowa G. Królik, Autoprezentacja. Podręcznik., Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2004. 2. Literatura uzupełniająca B. Lunden, L. Rosell, Techniki Prezentacji, BL Info Polska, 2006. 3. Literatura specjalistyczna Monografie oraz oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe wskazane przez opiekuna naukowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dominik Kurzydłowski | |
Prowadzący grup: | Dominik Kurzydłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | CH1_W19, CH1_W22, CH1_U01, CH1_U03, CH1_U05, CH1_U11, CH1_U12, CH1_U13, CH1_U17, CH1_U19, CH1_U21, CH1_K04, CH1_K05. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
1. Literatura podstawowa G. Królik, Autoprezentacja. Podręcznik., Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2004. 2. Literatura uzupełniająca B. Lunden, L. Rosell, Techniki Prezentacji, BL Info Polska, 2006. 3. Literatura specjalistyczna Monografie oraz oryginalne i przeglądowe publikacje naukowe wskazane przez opiekuna naukowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.