Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Enterpreneurship workshops

General data

Course ID: WM-FI-WP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Enterpreneurship workshops
Name in Polish: Warsztaty przedsiębiorczości
Organizational unit: Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences.
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

physical sciences

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Ogólna wiedza ekonomiczna pochodząca z artykułów naukowych, prasy branżowej oglądania wiadomości ekonomicznych, biznesowych.

Short description: (in Polish)

Przedmiot ma nauczyć praktycznego podejścia do zagadnień związanych z przedsiębiorczością i współpracą w zespole.

Full description: (in Polish)

Warsztaty z podstaw przedsiębiorczości mają na celu pokazanie studentom, jak wielu obszarów dotyczy prowadzenie działalności gospodarczej. Mają im uzmysłowić i pokazać, że sam dobry pomysł nie wystarczy aby przetrwać na rynku i z sukcesem prowadzić działalność gospodarczą. Dlatego przedsiębiorca musi myśleć i działać na wielu płaszczyznach jednocześnie.

Opis do cyklu dydaktycznego 2020/2021

W typowej strukturze biznesplanu małego przedsiębiorstwa studenci zamieszczają:

1. Ogólną charakterystykę przedsiębiorstwa.

2. Analizę SWOT.

3. Wizję, misję i cele strategiczne.

4. Plan marketingowy.

5. Plan działalności operacyjnej.

6. Plan organizacji i zarządzania.

7. Plan zatrudnienia.

8. Harmonogram realizacji.

9. Plan finansowy.

10. Ocenę opłacalności i ryzyka projektu.

Bibliography: (in Polish)

Raport o stanie sektora MSP (załączony na moodle)

Źelichowska Monika, Ekonomika Przedsiębiorstw, Gliwice 2013

A.Płoszaj, Sieci Instytucji Otoczenia Biznesu, Scholar 2013

B.Filipiak, J.Ruszała, Instytucje otoczenia biznesu, Difin 2009

M.Hryniewicka, Wsparcie dla przedsiębiorstw poprzez Instytucje otoczenia biznesu [w;] J.Węcławski, J.Fila (red) Nowe wyzwania przedsiębiorstw na rynkach finansowych (ISBN: 978-83-7556-779-3), CeDeWu, Warszawa 2015 s.89-110

Uzupełniająca:

T.L Wąski (red) Ekonomika przedsiębiorstwa praca zbiorowa, 2010 Tom 1 i 2.

J. Engelhardt, Ekonomika przedsiębiorstw praca zbiorowa, CeDeWu, 2011

M.Hryniewicka, Fundusze pożyczkowe i poręczeniowe dla przedsiębiorstw; Myśl Ekonomiczna i Polityczna (ISSN 2081-5913), Warszawa, nr 2/2014 s. 41-81

M.Hryniewicka, Sposoby pozyskiwania kapitału w różnych fazach cyklu życia przedsiębiorstwa, Przedsiębiorczość i Zarządzanie (ISSN:1733-2486),

Tom XVI | Zeszyt 8 Część II s. 171–187

do cyklu dydaktycznego 2020/2021

1. Pawlak Z., Biznesplan. Zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2012

2. Skrzypek J., Biznesplan, Poltext, Warszawa 2009

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student umie:

Dokonać oceny podejmowanych decyzji

Przeanalizować korzystne i niekorzystne warunki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw

Ocenić ryzyko, koszty, zalety i wady podejmowanych decyzji

Analizować i wyciągać konkretne wnioski ze znalezionego materiału (opracowań, tabel)

Znaleźć potrzebne do analizy dane

Student .posiada kompetencje:

Współpracy w grupie

Krytycznej oceny pojmowanych decyzji

Przygotowania pracy zaliczeniowej i przeprowadzenia analizy, oceny możliwości jej wykonania w rzeczywistości

Wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Szczegóły zaliczenia znajdują się w każdym cyklu dydaktycznym dzielnie.

Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z otoczeniem przedsiębiorstw. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk dotyczących sektora przedsiębiorstw, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym.

Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym.

Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym.

Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym

Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym.

Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym

do cyklu dydaktycznego 2020/2021

Na ocenę końcową składają się oceny z:

1) przygotowania na piśmie biznesplanu,

2) prezentacji projektów przez grupy 3-4 osobowe,

3) poprawności wykonania tabel planu w tm m.in. planu zapotrzebowania na kapitał obrotowy, planu przepływów pieniężnych, planu bilansu,

4) poprawności obliczenia wskaźników finansowych w tym m.i. wskaźników: wyniku finansowego. płynności finansowej, zadłużenia.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 15 hours more information
Coordinators: Michał Artymowski, Magdalena Hryniewicka
Group instructors: Magdalena Hryniewicka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)