Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-I-U2-PSYCH |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki |
Jednostka: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk humanistycznych (studia II stopnia) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia) |
Strona przedmiotu: | https://wmp.uksw.edu.pl/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P7S_WK, P7S_WG, P7S_UW |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. |
Pełny opis: |
Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. Przedstawienie motywacji związanych z obrazem własnej osoby. Samoaktualizacja i samorozwój. Konflikty motywacyjne. Wykorzystywanie podatności w naturze ludzkiej do przeprowadzenia cyberataku - jak się przed tym chronić. Socjotechniki wykorzystywane przez przestępców. Analiza własnych potrzeb wewnętrznych. Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich kierunków. |
Literatura: |
- Maruszewski T., Doliński D. Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2010). Emocje i motywacja [W]: J. Strelau, D.Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T1, Wyd. GWP, Gdańsk, - Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji. Wyd. GWP, Gdańsk - Maslow A.H. (1963), Theory of Human Motivation, [w:] Sutermeister R.A. (red.), People and Productivity, McGraw-Hill Book Company, New York. - Reiss S. (2000), Who am I: The 16 Basic Desires that Motivate Our Actions and Define Our Personality, Tarcher/Putnam, New York. - Aronson E. (2002), Człowiek – istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Konwersatorium: Student ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach. Student zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące. Student potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów. Student wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. Student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Do zaliczenia przedmiotu konieczne jest: 1. Wypełnienie dokumentacji projektowej. 2. Obecność na 80% zajęć 3. Wypełnienie Pretestu i zaliczenie Posttestu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
KON
WT KON
ŚR KON
CZ PT SO KON
KON
KON
KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Kurkowski | |
Prowadzący grup: | Anna Di Giusto, Melania Orzechowska, Maciej Orzechowski | |
Strona przedmiotu: | https://wmp.uksw.edu.pl/ | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS odpowiada nakładowi 25h pracy studenta, zgodnie z programem studiów oraz pracą własną. |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. |
|
Pełny opis: |
Przedmiot „Potrzeby wewnętrzne człowieka a podatność na cyberataki” – pomoże przybliżyć studentowi wiedzę z zakresu analizy własnych potrzeb wewnętrznych i ich wpływu na zachowania w życiu. Przedstawienie podstawowych teoretycznych i metodologicznych problemów badań w zakresie potrzeb, emocji i motywacji, prezentacja kierunków i tendencji rozwoju tej problematyki w perspektywie historycznej i współczesnej, wskazanie na ważniejsze prawidłowości, związane z tymi procesami psychicznymi. Przedstawienie motywacji związanych z obrazem własnej osoby. Samoaktualizacja i samorozwój. Konflikty motywacyjne. Wykorzystywanie podatności w naturze ludzkiej do przeprowadzenia cyberataku - jak się przed tym chronić. Socjotechniki wykorzystywane przez przestępców. Analiza własnych potrzeb wewnętrznych. Przedmiot jest skierowany do studentów wszystkich kierunków. |
|
Literatura: |
- Maruszewski T., Doliński D. Łukaszewski W., Marszał-Wiśniewska M. (2010). Emocje i motywacja [W]: J. Strelau, D.Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T1, Wyd. GWP, Gdańsk, - Franken R.E. (2005), Psychologia motywacji. Wyd. GWP, Gdańsk - Maslow A.H. (1963), Theory of Human Motivation, [w:] Sutermeister R.A. (red.), People and Productivity, McGraw-Hill Book Company, New York. - Reiss S. (2000), Who am I: The 16 Basic Desires that Motivate Our Actions and Define Our Personality, Tarcher/Putnam, New York. - Aronson E. (2002), Człowiek – istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT ŚR CZ PT SO WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
N WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Orzechowski | |
Prowadzący grup: | Mirosław Kurkowski, Maciej Orzechowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.