Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-E2-PSY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60928daff75145d3a9cf94c062924ac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d18d441-e97b-4807-b5e5-21e6cf2f5cf8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | B2.W3.; B2.U3.; B2.U7.; B2.K3. |
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest: 1. zaznajomienie studentów z podstawową strukturą myślenia i działania pedagogicznego, 2. analizowanie działania pedagogicznego ze względu na spełnianie przez uczestniczące w nim strony zasad ogólnopedagogicznych,, 3. konstruowanie możliwości jego modyfikacji, 4. przyczynienie się do opanowania zagadnień teoretycznych, 5. projektowania profesjonalnych interwencji pedagogicznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: - działanie pedagogiczne w kontekście rozwoju: ontologicznego, aksjologicznego i antropologicznego podstaw wychowania i kształcenia; - istotę i funkcje wychowania oraz proces wychowanie, jego strukturę, właściwości i dynamikę; - znaczenie współpracy między rodziną ucznia, szkołą i środowiskiem pozaszkolnym. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: - formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: - samodzielnego pogłębiania swojej wiedzy pedagogicznej. Opis ECTS (2 punkty): Zajęcia zorganizowane: 30 godz. praca własna studenta: - przygotowanie do zajęć: 10 godz., konsultacje:10 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie egzaminu końcowego wg skali: 50% - 65% ocena dostateczna 66% - 75% ocena dostateczna + 76% - 82% ocena dobra 83% - 90% ocena dobra + 91% - 100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Stępkowski | |
Prowadzący grup: | Dariusz Stępkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60928daff75145d3a9cf94c062924ac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d18d441-e97b-4807-b5e5-21e6cf2f5cf8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS (2 punkty): Zajęcia zorganizowane: 30 godz. praca własna studenta: przygotowanie do zajęć: 10 godz., konsultacje:10 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawową strukturą myślenia i działania pedagogicznego, która stanowi przedmiot pedagogiki ogólnej jako samo-dzielnej subdyscypliny pedagogicznej. Na podstawie tej struktury możliwe jest z jednej strony analizowanie działania pedagogicznego ze względu na spełnianie przez uczestniczące w nim strony zasad ogólnopedagogicznych, z drugiej zaś konstruowanie możliwości jego modyfikacji. W efekcie końcowym zajęcia mają przyczynić się nie tylko do opanowania zagadnień teoretycznych, lecz również do projektowania profesjonalnych interwencji pedagogicznych. |
|
Literatura: |
Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle: D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogiczne-go w ujęciu historyczno-problemowym i systematycznym, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2015. Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019. B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.