Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WM-MA-N-S2-E2-PSY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Jednostka: Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60928daff75145d3a9cf94c062924ac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d18d441-e97b-4807-b5e5-21e6cf2f5cf8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

B2.W3.; B2.U3.; B2.U7.; B2.K3.

Wymagania wstępne:

licencjat z matematyki

Pełny opis:

Celem zajęć jest:

1. zaznajomienie studentów z podstawową strukturą myślenia i działania pedagogicznego,

2. analizowanie działania pedagogicznego ze względu na spełnianie przez uczestniczące w nim strony zasad ogólnopedagogicznych,,

3. konstruowanie możliwości jego modyfikacji,

4. przyczynienie się do opanowania zagadnień teoretycznych,

5. projektowania profesjonalnych interwencji pedagogicznych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

- działanie pedagogiczne w kontekście rozwoju: ontologicznego, aksjologicznego i antropologicznego podstaw wychowania i kształcenia;

- istotę i funkcje wychowania oraz proces wychowanie, jego strukturę, właściwości i dynamikę;

- znaczenie współpracy między rodziną ucznia, szkołą i środowiskiem pozaszkolnym.

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

- formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela.

W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do:

- samodzielnego pogłębiania swojej wiedzy pedagogicznej.

Opis ECTS (2 punkty):

Zajęcia zorganizowane: 30 godz.

praca własna studenta:

- przygotowanie do zajęć: 10 godz., konsultacje:10 godz.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie egzaminu końcowego wg skali:

50% - 65% ocena dostateczna

66% - 75% ocena dostateczna +

76% - 82% ocena dobra

83% - 90% ocena dobra +

91% - 100% ocena bardzo dobra

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Stępkowski
Prowadzący grup: Dariusz Stępkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a60928daff75145d3a9cf94c062924ac3%40thread.tacv2/conversations?groupId=0d18d441-e97b-4807-b5e5-21e6cf2f5cf8&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Opis ECTS (2 punkty):

Zajęcia zorganizowane: 30 godz.

praca własna studenta:

przygotowanie do zajęć: 10 godz., konsultacje:10 godz.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawową strukturą myślenia i działania pedagogicznego, która stanowi przedmiot pedagogiki ogólnej jako samo-dzielnej subdyscypliny pedagogicznej. Na podstawie tej struktury możliwe jest z jednej strony analizowanie działania pedagogicznego ze względu na spełnianie przez uczestniczące w nim strony zasad ogólnopedagogicznych, z drugiej zaś konstruowanie możliwości jego modyfikacji. W efekcie końcowym zajęcia mają przyczynić się nie tylko do opanowania zagadnień teoretycznych, lecz również do projektowania profesjonalnych interwencji pedagogicznych.

Literatura:

Materiały zamieszczone na platformie e-learningowej Moodle:

D. Benner, Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogiczne-go w ujęciu historyczno-problemowym i systematycznym, Wydawnictwo UKSW, Warszawa 2015.

Pedagogika. Podręcznik akademicki, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.

B. Śliwerski, Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2012.

Wymagania wstępne:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)