Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka oceniania z matematyki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WM-MA-N-S2-MOzM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka oceniania z matematyki
Jednostka: Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

matematyka

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Wiedza:

D.1.W10.

D.1.W11.

D.1.W12.

Umiejętności:

D.1.U8.

D.1.U9.

D.1.U11.

Wymagania wstępne:

Licencjat z matematyki

Pełny opis:

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Efekty kształcenia i opis ECTS:

W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie:

1. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny;

2. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów,

sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu;

3. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego

przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju

poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności

praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy;

metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz

konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności;

W zakresie umiejętności absolwent potrafi:

1. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu;

2. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów;

3. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia.

Metody i kryteria oceniania:

50% - 65% ocena dostateczna

66% - 75% ocena dostateczna +

76% - 82% ocena dobra

83% - 90% ocena dobra +

91% - 100% ocena bardzo dobra

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne:

licencjat z matematyki

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cel kursu:

Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien:

-mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają,

-znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów,

-zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia,

-wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć,

-umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy).

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu:

Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30)

Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30)

Praca własna:

Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz

Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz

Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych

Wymagania wstępne:

licencjat z matematyki

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)