Metodyka oceniania z matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-MOzM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka oceniania z matematyki |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D.1.W10. D.1.W11. D.1.W12. Umiejętności: D.1.U8. D.1.U9. D.1.U11. |
Wymagania wstępne: | Licencjat z matematyki |
Pełny opis: |
Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny; 2. egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu; 3. diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu; 2. skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów; 3. przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia. |
Metody i kryteria oceniania: |
50% - 65% ocena dostateczna 66% - 75% ocena dostateczna + 76% - 82% ocena dobra 83% - 90% ocena dobra + 91% - 100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
licencjat z matematyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cel kursu: Jeśli ocena ma pełnić ważną funkcję stymulującą rozwój ucznia, to każdy nauczyciel powinien: -mieć świadomość zniekształceń powstających w procesie oceniania oraz wiedzieć, z czego one wynikają, -znać podstawowe założenia i cele tworzenia oraz stosowania testów, -zdawać sobie sprawę z wad i zalet tego narzędzia, -wiedzieć, jakie warunki powinien spełniać dobrze skonstruowany test osiągnięć, -umieć oceniać i interpretować wyniki testu, to znaczy posiadać umiejętność oceniania odpowiedzi na pytania otwarte, analizowania pytań zamkniętych, porównywania wyników klas, szkół, regionów, analizowania wyników pojedynczego ucznia (w stosunku do ustalonych przez MEN standardów oraz w stosunku do grupy). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 30 godzin dydaktycznych (30) Zorganizowane-ćwiczenia - 30 godz.(30) Praca własna: Przygotowanie do ćwiczeń: 30 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 25 godz Konsultacje: 10 godz. dydaktycznych |
|
Wymagania wstępne: |
licencjat z matematyki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.