Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-OPSZ | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego | ||
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D.1.W7. D.1.W8. Umiejętności: D.1.U6. D.1.U7. |
||
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
||
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: zapoznanie z normami prawnymi, najważniejszymi aktami prawnymi, z zakresu prawa oświatowego, Kartą Nauczyciela, zmianami w awansie zawodowym nauczyciela. Przygotowanie do pracy w szkole. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane -wykład - 10 godzin dydaktycznych (10) Praca własna: Przygotowanie do zajęć/konsultacje: 5 godz Powtórzenie do zdania egzaminu: 10 godz |
||
Pełny opis: |
Program zajęć: Omówienie oraz analiza podstawowych aktów prawnych w systemie edukacji. 1. System edukacji w Polsce - przegląd reform. 2. Normy prawne, akty prawne, normy, źródła prawne - wybrane zagadnienia. 3. Najważniejsze akty prawne z zakresu polskiego prawa oświatowego. 4. Karta Nauczyciela od 1 września 2019 – analiza nowych przepisów. 5. Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2019. 6. Podsumowanie - awans zawodowy nauczyciela. |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową; 2. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym; 2. dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa z egzaminu: 50% - 65% ocena dostateczna 66% - 75% ocena dostateczna + 76% - 82% ocena dobra 83% - 90% ocena dobra + 91% - 100% ocena bardzo dobra |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
licencjat z matematyki |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (w trakcie)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 10 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
licencjat z matematyki |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.