Personalization of the education process with elements of tutoring
General data
Course ID: | WM-MA-N-S2-P |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Personalization of the education process with elements of tutoring |
Name in Polish: | Personalizacja procesu kształcenia z elementami tutoringu |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences. |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | mathematics |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) licencjat z matematyki |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wskazanie: 1. na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki, 2. drogi do osiągnięcia pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. 3. wskazanie obszarów rozwoju ucznia - nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; 2. kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; 2. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Przygotowanie scenariusza wsparcia i prowadzenia ucznia jako tutor. bdb - wykonanie bardzo dobrze pracy db+ - wykonanie pracy z niewielkimi usterkami db - wykonanie pracy poprawnie dst+ -wykonanie pracy z usterkami dst - wykonana praca wymaga sporych poprawek |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
FR |
Type of class: |
Conversatorium, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 10 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane, 10 godz. dyd. - praca własna, 5 gdz. dyd. - konsultacje |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 10 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) 5 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane, 15 godz. dyd. - praca własna, 5 gdz. dyd. - konsultacje |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.