Personalizacja procesu kształcenia z elementami tutoringu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-P |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Personalizacja procesu kształcenia z elementami tutoringu |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D1.W.15. Umiejętności: D1.U4. D1.U5. Kompetencje społeczne: D1.K6. D1.K7. |
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie: 1. na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki, 2. drogi do osiągnięcia pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. 3. wskazanie obszarów rozwoju ucznia - nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; 2. kreować sytuacje dydaktyczne służące aktywności i rozwojowi zainteresowań uczniów oraz popularyzacji wiedzy; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; 2. rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia; |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie scenariusza wsparcia i prowadzenia ucznia jako tutor. bdb - wykonanie bardzo dobrze pracy db+ - wykonanie pracy z niewielkimi usterkami db - wykonanie pracy poprawnie dst+ -wykonanie pracy z usterkami dst - wykonana praca wymaga sporych poprawek |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 10 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane, 10 godz. dyd. - praca własna, 5 gdz. dyd. - konsultacje |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 5 godz. dydaktycznych - zajęcia zorganizowane, 15 godz. dyd. - praca własna, 5 gdz. dyd. - konsultacje |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wskazanie na istotną funkcję tutoringu w życiu jednostki. Jego głównym zadaniem jest osiągnięcie pozytywnej zmiany czyli rozwoju w różnych obszarach zależnych od potrzeb, okoliczności i rodzaju pracy z uczniem. Tymi obszarami mogą być nauka, wiedza (rozwój intelektualny), charakter (ogólny rozwój osobisty), wychowanie (rozwój i zmiana postaw życiowych), umiejętności zawodowe (rozwój kompetencji), talenty (rozwój wrodzonych zdolności). Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - konwersatorium: I semestr 10 godz. Praca własna: Przygotowanie do zajęć: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.