Information and communication technology in teaching mathematics
General data
Course ID: | WM-MA-N-S2-TI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Information and communication technology in teaching mathematics |
Name in Polish: | Technologia informacyjno-komunikacyjna w nauczaniu matematyki |
Organizational unit: | Faculty of Mathematics and Natural Sciences. School of Exact Sciences. |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | mathematics |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) licencjat z matematyki |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu 1. Dostarczenie niezbędnych narzędzi pozwalających na realizację treści programowych w procesie dydaktycznym z wykorzystaniem: a. zasobów edukacyjnych Internetu, b. programów matematycznych i programów użytkowych (np. Excel). 2.Poznanie warsztatu metodycznego nauczyciela matematyki. 3. Analiza celów, treści, procesu, zasad, metod, środków i form organizacyjnych nauczania matematyki z wykorzystaniem mediów cyfrowych. 4. Zastosowanie powyższych w praktyce. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów; 2. metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej; 3. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; 2.dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów; 2. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Klasyczne ćwiczenia z wykorzystaniem programów użytkowych i matematycznych. Ocenie podlega - przygotowanie działającego apletu w GeoGebrze, konspektu lekcji z wykorzystaniem zasobów stron WWW, Excela jak również matematycznych programów komputerowych, z wykorzystaniem różnorodnych metod i form nauczania. Przeprowadzenie lekcji. Tworzenie sprawdzianów, testów, kryteriów oceniania z uwzględnieniem konkretnych aktywności uczącego się w zakresie posługiwania się językiem matematyki, z użyciem mediów cyfrowych. bdb - wykonanie bardzo dobrze wszystkich zadań db+ - wykonanie zadań z niewielkimi usterkami db - wykonanie zadań poprawnie dst+ - brak jednego z zadań dst - brak jednego zadań a pozostałe wykonane z usterkami |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) I. Prawa autorskie i pokrewne, bezpieczeństwo pracy w Internecie. II. Zadania oraz konstrukcje geometryczne z wykorzystaniem programu – GeoGebra: a. geometrię analityczną, b. funkcje, c. geometrię przestrzenną, d. dowodzenie twierdzeń w GeoGebrze. III. Matematyka w Excelu dla szkół średnich – ćwiczenia praktyczne – wybrane tematy. IV. Platforma Moodle. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH LAB
FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Joanna Kandzia | |
Group instructors: | Joanna Kandzia | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane/wykład/laboratorium - 15 godzin dydaktycznych Praca własna: Przygotowanie do laboratorium: 45 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.