Technologia informacyjno-komunikacyjna w nauczaniu matematyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-N-S2-TI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjno-komunikacyjna w nauczaniu matematyki |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: D.1.W8. D.1.W9. D.1.W6. Umiejętności: D.1.U4. D.1.U7. Kompetencje społeczne: D.1.K1. D.1.K6. |
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu 1. Dostarczenie niezbędnych narzędzi pozwalających na realizację treści programowych w procesie dydaktycznym z wykorzystaniem: a. zasobów edukacyjnych Internetu, b. programów matematycznych i programów użytkowych (np. Excel). 2.Poznanie warsztatu metodycznego nauczyciela matematyki. 3. Analiza celów, treści, procesu, zasad, metod, środków i form organizacyjnych nauczania matematyki z wykorzystaniem mediów cyfrowych. 4. Zastosowanie powyższych w praktyce. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. sposoby organizowania przestrzeni klasy szkolnej, z uwzględnieniem zasad projektowania uniwersalnego: środki dydaktyczne (podręczniki i pakiety edukacyjne), pomoce dydaktyczne – dobór i wykorzystanie zasobów edukacyjnych, w tym elektronicznych i obcojęzycznych, edukacyjne zastosowania mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnej; myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć; potrzebę wyszukiwania, adaptacji i tworzenia elektronicznych zasobów edukacyjnych i projektowania multimediów; 2. metody kształcenia w odniesieniu do nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, a także znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej; 3. potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się danego przedmiotu i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. dostosować sposób komunikacji do poziomu rozwojowego uczniów; 2.dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów; 2. budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych; |
Metody i kryteria oceniania: |
Klasyczne ćwiczenia z wykorzystaniem programów użytkowych i matematycznych. Ocenie podlega - przygotowanie działającego apletu w GeoGebrze, konspektu lekcji z wykorzystaniem zasobów stron WWW, Excela jak również matematycznych programów komputerowych, z wykorzystaniem różnorodnych metod i form nauczania. Przeprowadzenie lekcji. Tworzenie sprawdzianów, testów, kryteriów oceniania z uwzględnieniem konkretnych aktywności uczącego się w zakresie posługiwania się językiem matematyki, z użyciem mediów cyfrowych. bdb - wykonanie bardzo dobrze wszystkich zadań db+ - wykonanie zadań z niewielkimi usterkami db - wykonanie zadań poprawnie dst+ - brak jednego z zadań dst - brak jednego zadań a pozostałe wykonane z usterkami |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Skrócony opis: |
I. Prawa autorskie i pokrewne, bezpieczeństwo pracy w Internecie. II. Zadania oraz konstrukcje geometryczne z wykorzystaniem programu – GeoGebra: a. geometrię analityczną, b. funkcje, c. geometrię przestrzenną, d. dowodzenie twierdzeń w GeoGebrze. III. Matematyka w Excelu dla szkół średnich – ćwiczenia praktyczne – wybrane tematy. IV. Platforma Moodle. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane/wykład/laboratorium - 15 godzin dydaktycznych Praca własna: Przygotowanie do laboratorium: 45 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.