Warsztaty - Modele matematyczne i obliczenia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-S1-E6-W1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty - Modele matematyczne i obliczenia |
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | MA1_W01, MA1_W03, MA1_W04, MA1_W08, MA1_W09, MA1_U12, MA1_U15, MA1_U16, MA1_U18, MA1_U20, MA1_U22, MA1_U25, MA1_U26 , MA1_U29, MA1_U36, MA1_K01, MA1_K02, MA1_K03, MA1_K04 |
Skrócony opis: |
Warsztaty wprowadzą w metody programowania w arkuszu kalkulacyjnym oraz w bardziej zaawansowanych narzędziach obliczeniowych jak Mathematica lub Matlab. Pod względem metod matematycznych będą pozwalały na zastosowanie podstawowych treści nauczanych na przedmiotach Rachunek Prawdopodobieństwa I, Algebra Liniowa, Analiza Matematyczna I, II, III, Równania Różniczkowe Zwyczajne, i uzupełniały je. |
Pełny opis: |
Warsztaty wprowadzą w metody programowania w arkuszu kalkulacyjnym oraz w bardziej zaawansowanych narzędziach obliczeniowych jak Mathematica lub Matlab. Student będzie miał okazje samodzielnie wykonać proste symulacje gier losowych, wizualizacje graficzne - w tym animacje - podstawowych pojęć analitycznych (wykresy funkcji, stycznych, wykresy fazowe, pola wektorowe), zanalizować i zastosować podstawowe metody obliczeniowe w problemach praktycznych (metoda Newtona, linearyzacja, diagonalizacja macierzy). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań, w zakresie nauczanych zagadnień, rozumie budowę podstawowych teorii matematycznych, potrafi użyć formalizmu matematycznego do budowy i analizy prostych modeli matematycznych, zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki, zna podstawy technik obliczeniowych i programowania, wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia, zna na poziomie podstawowym co najmniej jeden pakiet oprogramowania, służący do obliczeń symbolicznych oraz sprawnie posługuje się arkuszem kalkulacyjnym jako narzędziem do obliczeń, symulacji i prezentacji graficznej danych; umie wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych w zagadnieniach związanych z optymalizacją, poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu funkcji, podając precyzyjne i ścisłe uzasadnienia poprawności swoich rozumowań; potrafi wykorzystywać narzędzia i metody numeryczne do rozwiązywania wybranych zagadnień rachunku różniczkowego i całkowego, w tym także bazujących na jego zastosowaniach; posługuje się pojęciem przestrzeni liniowej, wektora, przekształcenia liniowego, macierzy; umie obliczać wyznaczniki i zna ich własności; potrafi podać geometryczną interpretację wyznacznika i rozumie jej związek z analizą matematyczną; sprowadza macierze do postaci kanonicznej; potrafi zastosować tę umiejętność do rozwiązywania równań różniczkowych liniowych o stałych współczynnikach; potrafi zinterpretować układ równań różniczkowych zwyczajnych w języku geometrycznym, stosując pojęcie pola wektorowego i przestrzeni fazowej; rozpoznaje problemy, w tym zagadnienia praktyczne, które można rozwiązać algorytmicznie; potrafi dokonać specyfikacji takiego problemu umie ułożyć i analizować algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w wybranym języku programowania; potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program komputerowy; umie modelować i rozwiązywać problemy dyskretne; potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem; jest gotów do identyfikacji ograniczeń własnej wiedzy i dalszego samokształcenia; jest gotów formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania; jest gotów pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter; jest przygotowany do stosowania zasad uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.