Podstawy dydaktyki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WM-MA-S2-E2-PD | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy dydaktyki | ||
Jednostka: | Wydział Matematyczno-Przyrodniczy. Szkoła Nauk Ścisłych | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wiedza: C.W1. C.W3. Umiejętności: C.U1. C.U3. Kompetencje społeczne: C.K1. |
||
Wymagania wstępne: | licencjat z matematyki |
||
Skrócony opis: |
Cele kształcenia: Przygotowanie studentów do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. Przedstawienie podstawowych zagadnień z podstaw dydaktyki oraz współczesnych koncepcji kształcenia matematycznego. Dzisiejsza szkoła wymaga profesjonalnie przygotowanych nauczycieli, znających koncepcje teoretyczne wyjaśniające procesy poznania dydaktycznego oraz umiejących je stosować w praktyce edukacyjnej. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu: Zorganizowane - 30 godz. Praca własna - przygotowanie do zaliczenia: 20 godz. |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: 1. usytuowanie dydaktyki w zakresie pedagogiki, a także przedmiot i zadania współczesnej dydaktyki oraz relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych; 2. współczesne koncepcje nauczania i cele kształcenia – źródła, sposoby ich formułowania oraz ich rodzaje; zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów; W zakresie umiejętności absolwent potrafi: 1. zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego; 2. dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów; W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: 1. twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów; |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących usytuowania dydaktyki w zakresie pedagogiki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów. ocena dst. plus (3,5) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących usytuowania dydaktyki w zakresie pedagogiki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów. ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących usytuowania dydaktyki w zakresie pedagogiki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów. ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących usytuowania dydaktyki w zakresie pedagogiki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, zna relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych oraz zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów. ocena bdb (5,0) - student posiada wiedzę (na poziomie bardzo dobrym dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień dotyczących usytuowania dydaktyki w zakresie pedagogiki, współczesnych koncepcji nauczania i celów kształcenia, zna relację dydaktyki ogólnej do dydaktyk szczegółowych oraz zasady dydaktyki, metody nauczania, treści nauczania i organizację procesu kształcenia oraz pracy uczniów. Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi (w stopniu dostatecznym) zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego, dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów. ocena dst. plus (3,5) - student potrafi (w stopniu dostatecznym) zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego, dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów. ocena db (4,0) - student potrafi (na poziomie dobrym) zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego, dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów. ocena db plus (4,5) - student potrafi zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego, dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów. ocena bdb (5,0) - student potrafi (na poziomie bardzo dobrym) zidentyfikować potrzeby dostosowania metod pracy do klasy zróżnicowanej pod względem poznawczym, kulturowym, statusu społecznego lub materialnego, dobierać metody nauczania do nauczanych treści i zorganizować pracę uczniów. Kompetencje społeczne: ocena dst (3,0) - ma podstawową świadomość (na poziomie dostatecznym) twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawową świadomość (na poziomie dostatecznym) twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. ocena db (4,0) - ma świadomość (na poziomie dobrym) twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. ocena db plus (4,5) - - ma świadomość (na poziomie dobrym) twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. ocena bdb (5,0) - - ma świadomość (na poziomie bardzo dobrym) twórczego poszukiwania najlepszych rozwiązań dydaktycznych sprzyjających postępom uczniów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-01 - 2020-09-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie studentów do pracy w szkole na wszystkich poziomach edukacyjnych. Przedstawienie podstawowych zagadnień z podstaw dydaktyki oraz współczesnych koncepcji kształcenia matematycznego. Dzisiejsza szkoła wymaga profesjonalnie przygotowanych nauczycieli, znających koncepcje teoretyczne wyjaśniające procesy poznania dydaktycznego oraz umiejących je stosować w praktyce edukacyjnej. | |
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.