Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX-XXI w.

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNHS-HS-SM2WZzHS1921 Kod Erasmus / ISCED: 03.6 / (0222) Historia i archeologia
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX-XXI w.
Jednostka: Wydział Nauk Historycznych
Grupy: Seminarium magisterskie dla 2 roku 2 stopnia
Punkty ECTS i inne: 17.00
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

HS2_W03

HS2_W04

HS2_U01

HS2_U02

HS2_U03

HS2_U04

HS2_U05

HS2_U07

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury.

Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA

Studentka/student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia.

Studentka/student ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.

UMIEJĘTNOŚCI

Studentka/student potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki.

Studentka/student posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej.

Studentka/student potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym.

Studentka/student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania.

Studentka/student potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę.

Studentka/student Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki.

ECTS:

4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym:

I i II rok:

60 godz. seminarium

120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału

60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych

rok II:

ok. 450 godz. przygotowanie tekstu

ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie prezentowane i oddawane do korekty kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Złożenie pracy w I terminie (czerwcowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy do ostatecznej korekty na 2 tygodnie przed terminem składania prac.

Złożenie pracy w II terminie (wrześniowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy do ostatecznej korekty na 2 tygodnie przed terminem składania prac.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-01 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Prowadzący grup: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej kultury

wizualnej.

Seminarium ma umożliwić studentowi napisanie i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne - ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Prowadzący grup: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YzIzY2E0ZmMtNzYwNy00NmMwLWExMmUtMTYwOWQxNGM3NDcw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22bbbd616c-6f2c-4256-b386-46878989b9d2%22%7d
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury.

Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Bieżące materiały dydaktyczne zamieszczane będą w zakładce kursu na platformie Moodle, adres strony: e.uksw.edu.pl

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

W roku akad. 2020/2021, w związku z ograniczeniami wymuszonymi stanem epidemicznym COVID 19 i zgodnie z wynikającymi stąd procedurami - seminarium odbywa się w trybie zdalnym.

Link do spotkań Ms Teams:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YzIzY2E0ZmMtNzYwNy00NmMwLWExMmUtMTYwOWQxNGM3NDcw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22bbbd616c-6f2c-4256-b386-46878989b9d2%22%7d

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Prowadzący grup: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aab45b8a492c34446a602769d1df65911%40thread.tacv2/conversations?groupId=cd1c43c9-8d81-488b-8dd6-b97450a4599e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury.

Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Bieżące materiały dydaktyczne zamieszczane będą w zakładce kursu na platformie Moodle, adres strony: e.uksw.edu.pl

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

W roku akad. 2020/2021, w związku z ograniczeniami wymuszonymi stanem epidemicznym COVID 19 i zgodnie z wynikającymi stąd procedurami - seminarium odbywa się w trybie zdalnym.

Link do spotkań Ms Teams:

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YzIzY2E0ZmMtNzYwNy00NmMwLWExMmUtMTYwOWQxNGM3NDcw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22bbbd616c-6f2c-4256-b386-46878989b9d2%22%7d

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (w trakcie)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Prowadzący grup: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury.

Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Prowadzący grup: Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Cele przedmiotu:

Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury.

Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu.

Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji:

Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu.

Metody oceny:

Zaliczenie każdego semestru na podstawie:

1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu)

2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem

3) pracy pisemnej. Wymagane są:

w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań

w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu

w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.

Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008.

Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.

Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.

Literatura dodatkowa:

dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego.

Wymagania wstępne:

Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów.

Sprecyzowane zainteresowania badawcze.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.